General Motors oznacza sześć nowych wezwań do napraw

Amerykański koncern samochodowy wezwał do naprawy sześć kolejnych modeli swoich samochodów – w sumie 312 pojazdów.

Publikacja: 11.08.2014 15:33

Tym samym zostały pobite dwa niechlubne rekordy – liczby aut jednego producenta, w których w ciągu jednego roku wykryto usterki oraz liczby wszystkich samochodów wycofanych do naprawy.

Tylko General Motors aż 66-krotnie wzywał w tym roku do napraw. Objęły one w sumie aż 29 milionów samochodów różnych roczników. Na całym rynku motoryzacyjnym wezwania objęły ponad 40 milionów aut różnych producentów, co także jest rekordem. W najgorszym do tej pory 2004 roku, wycofano do naprawy "zaledwie" 30,4 miliona pojazdów.

29 milionów pojazdów będzie musiał naprawić w tym roku na własny koszt koncern General Motors

Ostatnie wezwania objęły między innymi ponad 215 tys. aut sportowo-terenowych Saturn Vue z lat 2002-2004, w których jak się okazało można wyjąć kluczyki z włączonej stacyjki. Ta usterka mogła być przyczyną co najmniej dwóch wypadków – ostrzegł General Motors. Problemy z zapłonem prześladują największego producenta aut w USA nie od dziś. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) – rządowa agencja bezpieczeństwa ruchu drogowego - prowadzi przeciwko amerykańskiemu koncernowi cały szereg dochodzeń w sprawie awarii zapłonów, które mogły doprowadzić do śmierci 13 osób. Ofiary i ich rodziny dochodzą także swoich praw na drodze cywilnej. Aż 17,5 miliona wezwań do napraw GM dotyczy właśnie tego układu pojazdu. Sytuację koncernu z Detroit pogarsza fakt, że w przypadku 2,6 miliona małych samochodów od ponad 10 lat zdawano sobie z istnienia usterek zapłonów. W wielu wypadkach przełącznik zapłonu przesuwał się samoczynnie z pozycji "jazda" na "akcesorium", pozwalającej jedynie na słuchanie radia przy wyłączonym silniku, wyłączając wspomaganie kierownicy oraz hamulców. Na opublikowanie wezwań do napraw zdecydowano się jednak dopiero w lutym br.

Z innych samochodów objętych w minionym tygodniu wezwaniami, General Motor zwrócił się m.in do dealerów o wstrzymanie sprzedaży kilku modeli do czasu usunięcia usterek. Problemy dotyczą m.in. takich marek jak Chevrolet Impala, Cadillac ATS i Chevrolet ATS. Z kolei w małych Chevroletach Aveo i Optra z roczników 2007-2010 może dochodzić do problemów z płynem hamulcowym.

Plaga wezwań do napraw 4nie dotyczy wyłącznie General Motors. Tylko w tym roku naprawy na swój koszt ogłosiły w USA m.in. Mazda, Honda, Nissan, Toyota, Ford czy BMW. W większości tych marek chodziło o wymianę wadliwych poduszek poduszek powietrznych wyprodukowanych przez firmę Takata. W sumie wezwania do napraw z powodu wadliwych poduszek airbagów objęły w tym roku 5 milionów pojazdów.

Materiał Promocyjny
Co się dzieje z moralnością finansową Polaków?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Skończą się męskie kluby we władzach dużych spółek
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych