Spółka wypracowała w tym okresie 10,4 mld dol. przychodu (wzrost rok do roku o 18-proc), przy czym kwartalny dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 22 proc., do 264 mln dol. W efekcie Lenovo znalazło się na trzeciej pozycji w światowym rankingu urządzeń tzw. smart connected (oprócz PC zalicza się do nich np. smartfony i tablety).
Poziom dostaw PC od Lenovo wzrósł w pierwszym kwartale podatkowym o 15 proc. do 14 milionów sztuk. Pozycję lidera w tej branży koncern okupuje już 21 kwartał z rzędu. W przypadku tabletów Lenovo było trzecim największym sprzedawcą, dostarczając użytkownikom 2,3 milionów (wzrost o 67 proc.). Firma sprzedała też po raz pierwszy w historii więcej smartfonów niż komputerów, osiągając poziom 15,8 milionów sztuk (wzrost o 39 proc.). To dało jej pozycję czwartego gracza na świecie i największego sprzedawcę smartfonów w Chinach. - Był to wyjątkowo udany kwartał. Branża PC ponownie zaczyna notować wzrosty, na rynku smartfonów obserwujemy coraz większą popularność produktów z kategorii mainstream. Wkrótce zakończy się też nasze przejęcie Motorolii - mówi Yuanqing Yang, prezes Lenovo.
Najmocniej przychody chińskiej firmy rosły w krajach regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Tam pierwszy kwartał przyniósł 49-procentowy wzrost przychodów. W Chinach przychody wzrosły o 2 proc., do poziomu 3,8 mld dol. Dla porównania na obydwu częściach kontynentu amerykańskiego przychody osiągnęły wartość 2,2 mld dol. (wzrost o 19 proc.).