Według niemieckich mediów CCC może być zainteresowane kupnem części austriackiej firmy obuwniczej Leder & Schuh, która ma problemy finansowe. Leder & Schuh kontroluje ok. 30 proc. tamtejszego rynku i jest jego wyraźnym liderem. Ma w ofercie marki w różnych poziomach cenowych, m.in. Shoe4You, Stiefel König, Humanic, Jello, Dominici i Corti. W 2012 r. grupa miała 370 sklepów (najświeższe dostępne dane).

Niemiecka prasa wskazywała, że CCC mogłoby przejąć markę Shoe4You, która ma 90 sklepów, z czego 57 przypada na Niemcy, a 33 na Austrię. – Dementuję pogłoski o przejęciu przez CCC aktywów tej spółki – ucina jednak Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC. – Co do zasady nie jesteśmy zainteresowani przejęciami, ponieważ działając samemu, jesteśmy w stanie szybciej i taniej zbudować duże udziały w rynku. Przykładem mogą być Węgry, gdzie w ciągu 18 miesięcy otworzyliśmy 54 sklepy, albo Słowacja, gdzie w tym samym czasie powstało 27 placówek – wyjaśnia.

Sklepy CCC od drugiej połowy 2013 r. działają już w Austrii i Niemczech, gdzie jest ich odpowiednio 12 i 10. Te dwa kraje będą jednymi z głównych kierunków rozwoju grupy w kolejnych latach. Tylko w tym roku grupa z Polkowic planuje zwiększyć powierzchnię handlową o 71 tys. mkw. (ok. 30 proc.). W latach 2014–2015 CCC wyda na inwestycje łącznie 260 mln zł, z czego 200 mln zł na sklepy, a resztę na centrum logistyczne.

– Nasza strategia nadal będzie się opierać na rozwoju organicznym, na zasadzie „kopiuj i wklej": replikowania najlepszych praktyk i procesów wypracowanych przez 15 lat na rynku polskim, dzięki czemu możemy się cieszyć dużymi efektami synergii i ekonomią skali – mówi Nowjalis.