W czasie przypadającego na 13 września Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w 49 salonach sprzedaży Opla w całej Polsce odbędą się specjalne pokazy i szkolenia dotyczące ratowania poszkodowanych w wypadkach drogowych.
W najbliższą sobotę 6 września ruszy kampania informacyjna „Czas szybkich decyzji", mająca uświadamiać kierowcom, że czas ma kluczowe znaczenie w momencie zdarzeń drogowych. Jak ważna jest błyskawiczna decyzja, pokazują dane: szybkie działanie może zwiększyć szanse przeżycia osób poszkodowanych o 75 proc. Z kolei opóźnienie akcji pierwszej pomocy o minutę powoduje spadek szans przeżycia aż o jedną dziesiątą. Podczas zorganizowanej przez Opla wtorkowej prezentacji na terenie Akademii Bezpiecznej Jazdy na warszawskim Bemowie, prezentowano m.in. skutki hamowania na mokrej nawierzchni: - Z policyjnych badań wynika, że zmniejszenie prędkości tylko o 5 proc. może obniżyć liczbę wypadków nawet o jedną trzecią – zaznaczył ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu Wojciech Pasieczny.