Moskwa kupuje mniej

Lament w sieciach handlowych rosyjskiej stolicy. Sprzedaż w najgorętszym okresie przed rokiem szkolnym była niższa o 23 proc. rok do roku.

Publikacja: 08.09.2014 12:25

Lament w sieciach handlowych rosyjskiej stolicy. Sprzedaż w najgorętszym okresie przed rokiem szkoln

Lament w sieciach handlowych rosyjskiej stolicy. Sprzedaż w najgorętszym okresie przed rokiem szkolnym była niższa o 23 proc. rok do roku.

Foto: Bloomberg

Opublikowany przez firmę Watcom indeks aktywności konsumenckiej Shopping Indeks, nie pozostawia wątpliwości, że Rosjanie przestali szaleć na zakupach. Przed 1 września największe centra handlowe 11-milionowej Moskwy sprzedały o 23 proc. towarów mniej niż rok temu.

- Spodziewaliśmy się tradycyjnego tłumu kupujących przed 1 września. Do tego przygotowujemy się co roku. Tłok był, ale zakupy robiło dużo mniej klientów. Utrzymuje się negatywna tendencja - przyznał Roman Skorochodow szef Watcom.

Kierownictwa wielkich sieci tłumaczą spadek zakupów, spowolnieniem wzrostu kredytów konsumenckich.

- Średni rachunek się nie zmienił, ale przy promocjach w rodzaju kup dwa, trzeci towar za darmo itp. Obroty w sierpniu są niższe aniżeli rok temu - potwierdza Julia Zafirowa z firmy Sela.

Według danych banku Home Kredit, w ubiegłym roku ok. 10 proc. wydanych w centrach handlowych kredytów, klienci wydawali na buty, 43 proc. na elektronikę i AGD. Obecnie wskaźniki spadają, bo Rosjanie są zadłużeni i obawiają się sytuacji geopolitycznej.

Według wiceprezesa Banku Rosji Wasilija Pozdyszewa dziś na obsługę kredytów przeciętny obywatel Federacji przeznacza 21 proc. swoich dochodów. Wskaźnik ten jest 2-7 razy wyższy aniżeli w krajach rozwiniętych.

Opublikowany przez firmę Watcom indeks aktywności konsumenckiej Shopping Indeks, nie pozostawia wątpliwości, że Rosjanie przestali szaleć na zakupach. Przed 1 września największe centra handlowe 11-milionowej Moskwy sprzedały o 23 proc. towarów mniej niż rok temu.

- Spodziewaliśmy się tradycyjnego tłumu kupujących przed 1 września. Do tego przygotowujemy się co roku. Tłok był, ale zakupy robiło dużo mniej klientów. Utrzymuje się negatywna tendencja - przyznał Roman Skorochodow szef Watcom.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki