Zakres prac do wykonania na tym ponad 41-kilometrowym odcinku obejmuje dokończenie części nasypów, wykonanie konstrukcji nawierzchni trasy głównej, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym barier energochłonnych oraz ekranach dźwiękochłonnych. Kontrakt obejmuje także prace wykończeniowe, w tym nasadzenia zieleni oraz wykonanie dróg serwisowych. Na mostach wykonane zostały konstrukcje. Do dokończenia pozostały nasypy i dojazdy do mostów oraz prace wykończeniowe: nawierzchnie oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Budimex i Strabag przejmują inwestycję po konsorcjum firm Polimex Mostostal i Doprastav. W styczniu GDDKiA odstąpiła od zawartej z nimi umowy. Powodem było nie wywiązywanie się konsorcjum z zapisów kontraktowych oraz duże opóźnienia w realizacji kontraktu. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie prac wynosiło 69 proc., przy przekroczeniu limitu czasu na całą inwestycję. Koniecznym więc stało się wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy budowę.