Mięso chce się promować w Mongolii i Kanadzie

Eksport mięsa gwałtownie maleje z powodu zamknięcia się rynków na Dalekim Wschodzie. Firmy chcą więc zdobyć przyczółki w Mongolii czy Kanadzie.

Publikacja: 07.10.2014 09:15

Mięso chce się promować w Mongolii i Kanadzie

Foto: Bloomberg

– Embargo na wieprzowinę wprowadzone przez wiele kluczowych dla nas krajów sprawia, że zaczynamy szukać nowych rynków, na których moglibyśmy umocnić pozycję za sprawą kampanii promocyjnych – mówi „Rz" Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Od ponad pół roku Polska nie może sprzedawać wieprzowiny m.in. do Rosji, na Białoruś, a na Daleki Wschód do Chin i Japonii. Powodem jest wykrycie, najpierw na Litwie, a następnie u nas, afrykańskiego pomoru świń.

Pozostało 86% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?