Reklama
Rozwiń
Reklama

Innowacje w e-commerce

Nowy system płatności cyklicznych wdrożyła firma PayU. SubClub to z kolei nowatorskie w Polsce podejście do zakupów.

Publikacja: 30.10.2014 05:54

Płatności cykliczne to wygodny sposób regulowania przez internet wszelkich stałych zobowiązań, jak np. karnety sportowe, prenumeraty, czesne, usługi informatyczne, ubezpieczenia, wszelkie abonamenty. Nowe rozwiązanie wprowadził operator płatności internetowych PayU, a jako pierwszy wdrożył je serwis randkowy Przeznaczeni.pl.

Firma określa nowe rozwiązanie jako zbliżone do stałego zlecenia przelewu, z tą różnicą, że inne jest w tym przypadku źródło pieniądza. Kupujący podaje dane karty w specjalnie zabezpieczonym formularzu i upoważnia sprzedawcę do obciążenia jego karty określoną kwotą i w określonym terminie aż do momentu odwołania takiego zlecenia. Sprzedawca może udostępnić formularz w ramach swojego serwisu internetowego jako jego integralną część lub skorzystać z przygotowanego przez PayU widgetu.

Innego typu nowość zaprezentował 28 października serwis SubClub.pl, określający się jako pierwsza na świecie platforma umożliwiająca dokonywanie zakupów subskrypcyjnych. Klient może wybierać spośród wielu kategorii, jak e-booki, żywność, alkohole, produkty dla dzieci czy akcesoria dla wędkarzy.

Ceny miesięcznych subskrypcji wynoszą od kilkunastu złotych w przypadku e-booków do niemal 130 zł, jeśli chodzi o ekskluzywne alkohole. Klient, opłacając przystąpienie do klubu, otrzymuje co miesiąc paczki z produktami, zgodnymi z tematyką klubu. Teraz można wybierać spośród kilkunastu typów produktów, do końca roku planowane jest podwojenie tej liczby.

– Idea serwisów subskrypcyjnych nie jest nowa, ale po raz pierwszy mamy do czynienia z miejscem, skupiającym najciekawsze z nich. Zebraliśmy rozproszone po sieci programy, często niemające szans promocji na większą skalę. W ten sposób przybliżamy Polakom ten niestandardowy w naszym kraju model zakupowy – mówi Natalia Komar, prezes SubClub. – Chcemy stać się dla branży subskrypcyjnej serwisem analogicznym do tego, czym jest np.  Pakamera dla miłośników rękodzieła – dodaje.

Reklama
Reklama

SubClub współpracuje z podmiotami, które prowadzą sprzedaż analogicznych produktów na swoich stronach internetowych w modelu abonamentowym lub tradycyjnym. Projekt jest  współfinansowany ze środków europejskich.

Płatności cykliczne to wygodny sposób regulowania przez internet wszelkich stałych zobowiązań, jak np. karnety sportowe, prenumeraty, czesne, usługi informatyczne, ubezpieczenia, wszelkie abonamenty. Nowe rozwiązanie wprowadził operator płatności internetowych PayU, a jako pierwszy wdrożył je serwis randkowy Przeznaczeni.pl.

Firma określa nowe rozwiązanie jako zbliżone do stałego zlecenia przelewu, z tą różnicą, że inne jest w tym przypadku źródło pieniądza. Kupujący podaje dane karty w specjalnie zabezpieczonym formularzu i upoważnia sprzedawcę do obciążenia jego karty określoną kwotą i w określonym terminie aż do momentu odwołania takiego zlecenia. Sprzedawca może udostępnić formularz w ramach swojego serwisu internetowego jako jego integralną część lub skorzystać z przygotowanego przez PayU widgetu.

Reklama
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama