M&S - sieć handlowa z 130-letnią tradycją - poinformowała, że sprzedaż odzieży spadła o 4,6 proc. w drugim kwartale tego roku. Według przedstawicieli firmy to wina "nietypowych warunków pogodowych latem". W trzecim kwartale sprzedaż się nieco poprawiła. Prezes koncernu Marc Bolland podkreślił, że mimo, iż spółka wciąż notuje spadek to z kwartału na kwartał jest on coraz mniejszy.
Po przedstawieniu wyników akcje spółki na giełdzie w Londynie zyskały 8 proc.
Zysk przed opodatkowaniem za pierwsze pół roku wyniósł 278,4 mln funtów co oznacza spadek o 0,4 proc. Zysk bazowy wzrósł o 2,3 proc. do 267,8 mln funtów, przebijając prognozy.
Marc Bolland poinformował też, że wzrosła sprzedaż on-line.
Lepiej sprzedawała się odzież damska oraz żywność, której sprzedaż wzrosła o 0,2 proc.