Reklama
Rozwiń
Reklama

M&S zwiększa sprzedaż

Brytyjski potentat handlowy Marks and Spencer przedstawił wyniki za trzeci kwartał, który okazał się 13 z kolei spadkowym dla sprzedaży odzieży.

Publikacja: 05.11.2014 12:55

M&S zwiększa sprzedaż

Foto: Bloomberg

M&S - sieć handlowa z 130-letnią tradycją - poinformowała, że sprzedaż odzieży spadła o 4,6 proc. w drugim kwartale tego roku. Według przedstawicieli firmy to wina "nietypowych warunków pogodowych latem". W trzecim kwartale sprzedaż się nieco poprawiła. Prezes koncernu Marc Bolland podkreślił, że mimo, iż spółka wciąż notuje spadek to z kwartału na kwartał jest on coraz mniejszy.

Po przedstawieniu wyników akcje spółki na giełdzie w Londynie zyskały 8 proc.

Zysk przed opodatkowaniem za pierwsze pół roku wyniósł 278,4 mln funtów co oznacza spadek o 0,4 proc. Zysk bazowy wzrósł o 2,3 proc. do 267,8 mln funtów, przebijając prognozy.

Marc Bolland poinformował też, że wzrosła sprzedaż on-line.

Lepiej sprzedawała się odzież damska oraz żywność, której sprzedaż wzrosła o 0,2 proc.

Reklama
Reklama

Marc Bolland zdecydował się przebudować strukturę Marks & Spencer, która opierała się na sieci filii. Teraz detalista stawia na sprzedaż w internecie. Niezmiennie rośnie też sprzedaż żywności.

Poza tym sieć postanowiła reklamować się za pomocą znanych twarzy. W kampanii reklamowej, promującej letnią kolekcję, wystąpiły piosenkarka Annie Lennox, aktorka Emma Thompson, działaczka społeczna i polityczna Doreen Lawrence. A zdjęcia zrobiła znana fotograficzka Annie Leibovitz.

Autorką tych zmian jest zatrudniona w koncernie w 2012 roku Belinda Earl, była prezes Debenhams and Jaeger. Earl odpowiada za sprzedaż detaliczną.

Przez kiepskie wyniki Marks & Spencer zdecydowała się na radykalne kroki: nikt w firmie nie dostanie premii za zeszły rok. Brak premii najbardziej odczuje sam Marc Bolland. W zeszłym roku dostał 829 tys. funtów premii w gotówce i w akcjach firmy. Jego pełne uposażenie wyniosło 2,1 mln funtów. W sumie sieć zatrudnia 82 tys. osób.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama