Reklama
Rozwiń
Reklama

Będzie nowa fabryka GM w Tychach

Koncern General Motors potwierdził, że w Tychach zainwestuje ok. 250 mln euro w zaplecze i linie produkcyjne silników i przekładni samochodowych.

Publikacja: 20.11.2014 17:57

Będzie nowa fabryka GM w Tychach

Foto: Bloomberg

Projekt związany jest z planami inwestycyjnymi GM w Europie. Oprócz zakładów w Tychach nowe projekty ruszą także w Rüsselsheim i Kaiserslautern w Niemczech.

Koncern w Polsce chce zainwestować w produkcję silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 l. Produkcja ma ruszyć w 2017 r. - docelowo ma ich tam powstawać do 200 tys. sztuk rocznie.

Jak podkreślił wicepremier i szef resortu gospodarki Janusz Piechociński, który poinformował w czwartek o decyzji GM na warszawskim kongresie polskich eksporterów, dzięki nowej inwestycji w Polsce będzie produkowana większość najnowocześniejszych silników do samochodów produkowanych w ramach koncernu GM.

Należący do koncernu General Motors tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) został w listopadzie ub. roku połączony z fabryką samochodów Opla w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.

Po połączeniu spółka zatrudnia ponad 3,5 tys. osób, z czego ok. 3 tys. w fabryce samochodów w Gliwicach, a pozostałą część w Tychach. Połączenie daje m.in. możliwość przesuwania - w miarę potrzeb - pracowników między oboma zakładami, a także wymianę doświadczeń i współpracę inżynierów z obu fabryk.

Reklama
Reklama

W ramach nowych inwestycji GM zapowiadało, że do 2017 r. powierzchnia tyskiego zakładu wzrośnie o ok. 12 tys. m kw. Powstaną nowe działy – m.in. obróbki mechanicznej bloków silnika i wałów korbowych. W fabryce wymienione zostaną praktycznie wszystkie urządzenia – staną nowe linie produkcyjne, powstaną też stanowiska do nowoczesnego sprawdzania wyprodukowanych silników - poprzez tzw. zimne testy.

Firma General Motors Poland rozpoczęła działalność produkcyjną w 1994 r., kiedy uruchomiono w Warszawie montaż astry, a następnie - od 1998 r. - vectry. Warszawska montownia zakończyła działalność w czerwcu 2000 r., kiedy głównym ośrodkiem produkcyjnym General Motors w Polsce stała się otwarta w październiku 1998 r. fabryka w Gliwicach. To jeden z najnowocześniejszych zakładów koncernu na świecie. Zajmuje 74 ha, z czego 14,5 ha to budynki.

GM zainwestował w Opel Polska (obecnie General Motors Manufacturing Poland) ok. 1 mld euro, a pierwszym produkowanym tu modelem była astra classic. Od listopada 2009 r. w Gliwicach powstaje astra IV w wersji pięciodrzwiowej, a od października 2011 r. również trzydrzwiowa astra GTC. Od 2012 r. wytwarzana jest astra IV w wersji sedan, a od lutego 2013 r. kabriolet cascada.

Projekt związany jest z planami inwestycyjnymi GM w Europie. Oprócz zakładów w Tychach nowe projekty ruszą także w Rüsselsheim i Kaiserslautern w Niemczech.

Koncern w Polsce chce zainwestować w produkcję silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 l. Produkcja ma ruszyć w 2017 r. - docelowo ma ich tam powstawać do 200 tys. sztuk rocznie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama