Według grudniowego raportu eMarketer, w Polsce mamy już 12,7 mln użytkowników smartfonów i znajdujemy się w pierwszej 25-tce państw na świecie. Za cztery lata smartfonów na polskim rynku ma być już 20,8 mln. Wysoki wzrost liczby inteligentnych komórek w Polsce potwierdza także najnowsze badanie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, z którego wynika, że już 88 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat wykorzystuje telefon komórkowy, z czego 44 proc. korzysta właśnie ze smartfonów.
W ciągu ostatnich czterech lat odsetek ten wzrósł niemal czterokrotnie. W 2011 roku wynosił 11,7 proc.
Polski rynek smartfonów utrzymuje dużą dynamikę wzrostu. Szeroka dostępność i przystępne ceny sprawiają, że po inteligentne komórki sięga coraz więcej Polaków - tłumaczy Sławomir Stanik, Country Manager w ASUS Polska.
Polacy coraz bardziej świadomie podejmują decyzje o zakupie smartfonów – analizują specyfikacje, czytają recenzje i porównują ceny. Chętnie też decydują się na zakup urządzenia bezpośrednio z półki sklepowej. To właśnie dlatego ogromnym zainteresowaniem cieszą się telefony kosztujące do 1000zł, które nierzadko nie ustępują możliwościami droższym modelom, ale deklasują je pod względem ceny. Szacujemy, że ok. 70 procent sprzedaży smartfonów stanowią urządzenia, których cena nie przekracza 1000zł – dodaje Stanik.
Potwierdzeniem tej tendencji jest sprzedażowy sukces ZenFone'ów. Dostępne tylko poza kanałem operatorskim smartfony, trafiły w gusta polskich użytkowników. Ich cena – w zależności od konfiguracji – waha się od 499 do 899 zł. Na początku grudnia ASUS rozszerzył portfolio ZenFone'ów o kolejny model – ZenFone 5 z możliwością obsługi dwóch kart SIM.