PKP Cargo dzięki finalizowanemu właśnie przejęciu AWT umacnia swoją pozycję w Europie Środkowej. – Zyskujemy skokowy wzrost udziału w rynku czeskim i będziemy w stanie lepiej wykorzystywać kolejowy korytarz  północ – południe, a więc głównie połączenia łączące Morze Bałtyckie z Adriatykiem – uważa Adam Purwin, prezes PKP Cargo.

Jego zdaniem korytarz północ – południe ma ogromne perspektywy rozwoju. Przede wszystkim na tej trasie stale rośnie przewóz kontenerów. Coraz większe znaczenie ma też transport rudy i metali. – Poza tym na kierunku południowym możemy osiągnąć pozycję lidera przewozów kolejowych. Na Zachodzie dominuje DB Schenker, a na Wschodzie mamy barierę infrastrukturalną w postaci szerokich torów – mówi Purwin.

Mimo iż nadrzędnym celem jest ekspansja na południe, zarząd nie zapomina o rozwijaniu działalności w Polsce i Niemczech. Spółka ciągle jest zainteresowana przetargiem na zakup Portu Gdańskiego Eksploatacja, operatora świadczącego usługi przeładunkowe towarów drobnicowych i masowych. Kluczowym wydatkiem w tym roku będzie też zakup lokomotyw wielosystemowych, które umożliwią płynne realizowanie przewozów w różnych krajach UE.

U naszych zachodnich sąsiadów PKP Cargo rozważa z kolei założenie własnej firmy z odpowiednimi aktywami w postaci lokomotyw, wagonów i pracowników. – Alternatywą jest przejęcie jakiegoś małego przewoźnika. Liczymy, że dzięki temu będziemy systematycznie umacniać naszą pozycję na rynku niemieckim, chociaż zdajemy sobie sprawę, że to duże wyzwanie – twierdzi prezes PKP Cargo.

Pełna wersja wywiadu z Adamem Purwinem, prezesem PKP Cargo,     w dzisiejszym wydaniu „Parkietu".