Dla Wieltonu przyniesie to szereg korzyści. Posiadanie statusu CBR może oznaczać nawet 100-procentowe dofinansowanie niektórych projektów oraz możliwość udziału w programach do tej pory zarezerwowanych jedynie dla jednostek naukowych. Wielton ze statusem CBR może starać się o dotację na prace statutowe (w zależności od posiadanej kategorii), a także na prowadzenie prac badawczo – rozwojowych zarówno na potrzeby własne jak i w formie usług zewnętrznych. Spółka będzie mogła również utworzyć specjalny fundusz na prace B+R z przyspieszoną amortyzacją oraz zwiększyć nakłady na badania o zyski z ulg podatkowych.

- Status CBR otwiera nam możliwość udziału w projektach naukowych finansowanych z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na podobnych zasadach, na jakich mogą to robić uczelnie – informuje dyrektor działu innowacji Wieltonu, Piotr Kowalski.

Wielton buduje już Centrum Badawczo – Rozwojowe, które ma być gotowe jeszcze w tym roku. Powstanie w nim unikatowa w Europie Środkowo-Wschodniej specjalna stacja do badania naczep. W dziale badań i rozwoju zatrudnienie zwiększy się o co najmniej 20 inżynierów. Poszerzona zostanie także oferta produktowa spółki o nowe rozwiązania konstrukcyjne, mające zwiększyć konkurencyjność Wieltonu. - Naszym celem jest wykorzystanie przewagi konstrukcji i jakości produktów w zwiększeniu sprzedaży w Polsce i w Europie. CBR to ważny element rozwoju spółki – twierdzi prezes Wieltonu, Andrzej Szczepek.

Firma, która stara się o status CBR, powinna osiągnąć przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy w wysokości co najmniej 1,2 mln euro. Z tego minimum 20 proc. powinny stanowić przychody netto ze sprzedaży własnych usług badawczo-rozwojowych. Dokumentacja dołączana do wniosku musi zawierać opis badań lub prac badawczo-rozwojowych, ich wyniki, a także wykaz uzyskanych akredytacji, patentów lub praktycznych zastosowań.