Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.02.2015 13:19 Publikacja: 16.02.2015 13:19
Każdego roku policja wystawia kierowcom kilkadziesiąt tysięcy mandatów za rozmowę przez telefon trzymany przy uchu podczas jazdy.
Foto: Bloomberg
Każdego roku policja wystawia kierowcom kilkadziesiąt tysięcy mandatów za rozmowę przez telefon trzymany przy uchu podczas jazdy. Według twórców kampanii społecznej „Prowadzisz – odłóż telefon" powstałej z inicjatywy Grupy Perswazja w Praktyce działającej przy Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, przy współpracy Fundacji Marketingu Społecznego, używanie telefonu komórkowego podczas jazdy znacznie rozprasza uwagę kierowcy.
Psychologowie podkreślają, że nie można porównać rozmowy telefonicznej ze słuchaniem radia. Słuchanie jest czynnością stosunkowo mało wymagającą, a co najważniejsze, kierowca łatwo może wyłączyć się i skoncentrować na drodze. Także rozmowa z pasażerem jest mniej groźna, bo złożoność komunikacji zależy od sytuacji drogowej.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Administracja Trumpa chce zmusić producentów leków do podniesienia cen w Europie i innych regionach świata, co m...
Koncern Stellantis ostrzega, że bez złagodzenia wymogów emisji, będzie musiał ograniczyć sprzedaż samochodów spa...
Prezydent Donald Trump w czwartek zażądał dymisji dyrektora generalnego Intela, Lip-Bu Tana, w związku z doniesi...
Prawie do 3,8 tysiąca wzrosła liczba niewypłacalności ogłoszonych w I połowie 2025 roku. To niemal o jedną piątą...
Akcje wehikułu inwestycyjnego, stworzonego przez jednego z największych guru inwestorów, radziły sobie w ostatni...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas