Członkowie kierownictwa United Aircraft Co (UAC) zwiedzili kilka lotniczych montowni w Indiach i byli pod wrażeniem ich możliwości — oświadczył nowy prezes UAC, Jurij Sliusar na konferencji prasowej podczas salonu Aero India w Bengaluru. — Szukamy miejscowej produkcji, aby obniżyć ostateczną cenę samolotu. — wyjaśnił. Taka inicjatywa byłaby wsparciem kampanii „Make in India" premiera Narendry Modi — dodał. Nie chciał powiedzieć, kiedy może dojść do podpisania porozumienia.
Państwowe Hindustan Aeronautics (HAL) jest jedynym przedsiębiorstwem w Indiach dysponującym zakładami pozwalającymi produkować kompletne samoloty. W sektorze pojawiły się mniejsze, prywatne Tata Sons, Relliance Group i Mahindra&Mahidra.
Produkcja 100-miejscowego SuperJeta byłaby spełnieniem nowych nadziei Indii na projektowanie i produkowanie samolotów pasażerskich. Państwowa placówka badawcza National Aerospace Laboratories i HAL pracowały odrębnie w ostatnich latach nad programem samolotu regionalnego zabierającego do 100 pasażerów.
Rosjanie produkują SuperJeta w spółce j. v. z włoską Alenia, należącą do konglomeratu Finmeccanica. Od 2011 r. dostarczyli zaledwie 50 sztuk, spółka ma zamówienia na 300.
Liderem na świecie w tym sektorze jest brazylijski Embraer, rywalizujący z kanadyjskim Bomardierem. Mitsubishi Aircraft mająca wśród swych inwestorów M'bishi HI i Toyotę, opracowała regionalny odrzutowiec MRJ, który ma konkurować z Embraerem. Firma doradcza Flightglobal Ascend szacuje ten rynek do 2033 r. na 4071 maszyn o wartości 128,3 mld dolarów.