Tesco może znów likwidować sklepy

Stawiające na cięcie cen dyskonty teraz promują oferty z wyższej półki. Tesco zmienia właśnie prezesa i strategię. Firmy handlowe będą się łączyć.

Aktualizacja: 31.03.2015 08:31 Publikacja: 30.03.2015 22:00

Niedługo nowa strategia Tesco. Podejście do rynku zmieniają też dyskonty wprowadzając wiele marek pr

Niedługo nowa strategia Tesco. Podejście do rynku zmieniają też dyskonty wprowadzając wiele marek premium.

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Po głębokich zmianach w centrali Tesco także polski oddział odczuł skutki wdrażania nowej strategii koncernu. Jest ona realizowana w odpowiedzi na spadek przychodów na wielu rynkach, ale też skandal finansowy związany z zawyżaniem w sprawozdaniach zysku netto. Na przykład wynik za pierwsze półrocze roku finansowego 2014/2015 został zawyżony aż o 263 mln funtów.

Po wykryciu nadużycia akcje koncernu zanurkowały, a nowy prezes Dave Levis, który objął stanowisko niedługo przed wybuchem afery, zapowiedział szereg zmian.

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły