Drogie auta sprzedają się lepiej

Marki premium okazały się odporniejsze na kryzys, a teraz dodatkowo sprzyjają im przepisy podatkowe.

Publikacja: 12.04.2015 22:38

Na polskim rynku premium rządzi BMW z przeszło 23-proc. udziałem. W I kwartale zarejestrowano 1993 a

Na polskim rynku premium rządzi BMW z przeszło 23-proc. udziałem. W I kwartale zarejestrowano 1993 auta tej marki, a także 229 należących do koncernu Mini.

Foto: Fotorzepa/Dariusz Gorajski

Sprzedaż samochodów z segmentu premium ma się znacznie lepiej niż marek popularnych. I nic nie wskazuje, by ten trend miał się odwrócić.

W I kwartale liczba nowych rejestracji takich aut zbliżyła się do 8,6 tys. sztuk. To o 4 proc. mniej niż w tym czasie przed rokiem, ale ubiegłoroczne wyniki pierwszych miesięcy wywróciła sprzedaż z pełnym odliczeniem VAT. Bez ujmowania tej części rynku, obecny rok pokazałby mocny wzrost.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca