Aktualizacja: 10.05.2015 16:17 Publikacja: 10.05.2015 16:17
Foto: Bloomberg
Daimler, BMW i Audi postanowiły razem wystąpić jako konsorcjum ze wstępną ofertą przejęcia „Here" — podały dwie osoby związane z tymi firmami.
Wspólną inicjatywą chcą uzasadnić wyłożenie po 700 mln euro na dorównanie wartości rynkowej HERE, ale firmy technologiczne, znacznie zasobniejsze w gotówkę mogą łatwo przebić ofertę samochodziarzy. Niektórzy bankierzy inwestycyjni mają nadzieję, że fundusze private equity mogłyby dołączyć do samochodowej trójki w celu stworzenia przemysłowego konsorcjum, w którym nie będzie dominacji jednej firmy.
Objęty sankcjami, m.in. amerykańskimi, szef Rosyjskiego Funduszu Inwestycji Zagranicznych zapowiedział rychłe spotkanie z Elonem Muskiem. Rosjanin nazwał miliardera „wyjątkowym liderem”, którego celem jest to, by „ludzkość szła naprzód”.
Przed rozmową telefoniczną z Donaldem Trumpem Władimir Putin nieoczekiwanie podpisał dekret korzystny dla wybranych amerykańskich inwestorów. Pozwolił on amerykańskim funduszom sprzedać posiadane rosyjskie papiery wartościowe, ale tylko do wskazanego tajemniczego funduszu.
Nowe amerykańskie cła mogą osłabić wzrost gospodarczy w Europie i uderzyć w sojuszników USA. Tymczasem ceny energii elektrycznej na świecie kontynuują spadki, a polskie banki stają w obliczu rosnącej liczby roszczeń o darmowy kredyt. Czy sektor finansowy ma powody do obaw?
W środę Polska Grupa Zbrojeniowa otwiera biuro w Brukseli, które ma pomóc w lepszym pozyskiwaniu środków z programów europejskich. Poza tym PGZ znów chce kłaść większy nacisk na przychody z eksportu.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Po zmianie polityki zagranicznej USA rosyjscy urzędnicy zachowują się tak, jakby powrót zachodnich firm do Rosji był pewny i już ustawiła się kolejka chętnych. To jedynie propaganda. Wśród 60 największych firm, które opuściły federację po agresji na Ukrainę, żadna nie deklaruje chęci powrotu.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Akcje chińskiego koncernu BYD zyskiwały we wtorek na giełdzie w Hongkongu nawet 11 proc. Spółka ogłosiła, że ma technologię ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski powołał w poniedziałek rano na stanowisko dyrektor państwowego Instytutu Łączności Annę Streżyńską. Była m.in. ministrem cyfryzacji w rządzie PiS.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas