Reklama

Linie lotnicze zarobią więcej

Zyski linii lotniczych za rok finansowy 2015 wyniosą 29,3 mld dolarów przy przychodach w wysokości 727 mld dol. - wynika z najnowszej prognozy Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych IATA).

Aktualizacja: 09.06.2015 07:17 Publikacja: 08.06.2015 17:30

Linie lotnicze zarobią więcej

Foto: Bloomberg

Z tej kwoty przewoźnicy zapłacą 116 mld dol. podatku, o 3,9 proc więcej, niż w 2014 roku Dane IATA dotyczą 83 proc. światowego rynku lotniczego i nie uwzględniają np danych linii niskokosztowych.

Będzie to w takim razie znacznie korzystniejszy finansowo rok od 2014, kiedy to zysk netto wyniósł 16,4 mld dol. W tym roku niewiele mniej zarobią sami Amerykanie. Pomogła lepsza kondycja gospodarki, dobre decyzje strategiczne, w tym ograniczenie podaży miejsc w samolotach, co zaowocowało większym wypełnieniem rejsów, naturalnie niższe ceny paliwa, o których korzystnym wpływie na wyniki finansowe linie lotnicze wypowiadają się bardzo niechętnie. Prognoza finansowa IATA na ten rok została oparta na założeniu, że średnia cena ropy Brent wyniesie 65 dol. za baryłkę. To o 36 proc. mniej, niż rok temu. Tyle, że paliwo lotnicze tanieje mniej, i wolniej, niż sama ropa i baryłka kosztuje obecnie 78 dol., o 33 proc. mniej, niż w 2014.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama