Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 09.06.2015 07:17 Publikacja: 08.06.2015 17:30
Foto: Bloomberg
Z tej kwoty przewoźnicy zapłacą 116 mld dol. podatku, o 3,9 proc więcej, niż w 2014 roku Dane IATA dotyczą 83 proc. światowego rynku lotniczego i nie uwzględniają np danych linii niskokosztowych.
Będzie to w takim razie znacznie korzystniejszy finansowo rok od 2014, kiedy to zysk netto wyniósł 16,4 mld dol. W tym roku niewiele mniej zarobią sami Amerykanie. Pomogła lepsza kondycja gospodarki, dobre decyzje strategiczne, w tym ograniczenie podaży miejsc w samolotach, co zaowocowało większym wypełnieniem rejsów, naturalnie niższe ceny paliwa, o których korzystnym wpływie na wyniki finansowe linie lotnicze wypowiadają się bardzo niechętnie. Prognoza finansowa IATA na ten rok została oparta na założeniu, że średnia cena ropy Brent wyniesie 65 dol. za baryłkę. To o 36 proc. mniej, niż rok temu. Tyle, że paliwo lotnicze tanieje mniej, i wolniej, niż sama ropa i baryłka kosztuje obecnie 78 dol., o 33 proc. mniej, niż w 2014.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas