Coty to firma kosmetyczna prowadzona przez austriacką rodzinę Reimann. Zakup ten gwarantuje jej silną pozycję na globalnym rynku urody oraz ponad dwukrotny wzrost sprzedaży.

Transakcja zostanie przeprowadzona w sposób nazywany Reverse Morris Trust. Polega on na tym, że P&G dokona rozdziału poszczególnych działów firmy, które następnie zostaną przejęte przez Coty jako odrębne biznesy – oświadczyły spółki. Pozwoli im to na znaczne obniżenie kosztów podatkowych.

Wśród przejętych przez Coty marek znajdą się perfumy Hugo Boss i Gucci oraz kosmetyki CoverGirl i Max Factor. Łączny dochód firmy wynosi teraz ponad 10 mld dolarów. Rok temu sięgał zaledwie 4,55 mld dolarów.

Każda ze stron czerpie z przejęcia rozbieżny interes. Coty stanie się bardziej konkurencyjna, dzięki zwiększeniu różnorodności oferowanych produktów zapachowych oraz kosmetycznych.

Dla P&G umowa oznacza z kolei szansę pobudzenia dalszego rozwoju firmy, poprzez pozbycie się gorzej sprzedających się towarów. A.G. Lafley, dyrektor generalny P&G, zamierza sprzedać nawet do 100 linii produktów, które nie są według niego kluczowe dla zysków firmy.