Poznański klub zawdzięcza to „efektywności sportowej" czyli zwycięstwu w Ekstraklasie. Ekstraklasa wspólnie z firmą doradczą EY siódmy raz podsumowała sytuację w klubach ligi. Pod uwagę brane były następujące obszary działania klubów: finansowy, marketing i medialność oraz efektywność sportowa.
- Ustalenia najlepszego z klubów dokonano poprzez obliczenie średniej ważonej liczby punktów przyznanych klubom za miejsca zajęte w poszczególnych obszarach, zgodnie z wagami: 40 proc. obszar finansowy, 40 proc. marketingu i medialności oraz 20 proc. dla efektywności sportowej – podają autorzy raportu.
Jak się okazało, mistrz (Lech Poznań) i wicemistrz kraju (Legia Warszawa) triumfowali w kategoriach finansowej i marketingowo-medialnej, decydująca o pierwszym miejscu w rankingu biznesowym okazała się klasyfikacja efektywności sportowej – podano. W związku z tym, choć w analogicznym raporcie Deloitte to Legia zajęła pierwsze miejsce (z uwagi na najwyższe wśród wszystkich 16 klubów Ekstraklasy przychody przekraczające 100 mln zł), w klasyfikacji EY to Lech zajął pierwsze miejsce, bo dostał maksymalną liczbę punktów za zwycięstwo w Ekstraklasie.
- Poznańska lokomotywa dosłownie o włos (0,2 punktu) wyprzedziła drugą w rankingu biznesowym warszawską Legię – podano.
Jak podaje EY, to Legia pozostała jednak najsilniejszą marketingowo marką w Polsce. Miała najwyższą średnią oglądalność meczów na platformie nc+ (208,9 tys. widzów, następny w zestawieniu Lech Poznań miał ich średnio 165,8 tys.), najwyższa była też w jej przypadku wartość sprzedanych gadżetów klubowych oraz ekwiwalent reklamowy (EY tłumaczy go jako umowna wartość, jaką przedstawia koszulka meczowa klubu dla sponsorów).