Poczta Polska rośnie przed debiutem

Firma dostarcza o jedną piątą paczek i przesyłek kurierskich więcej niż rok temu.

Aktualizacja: 28.07.2015 07:38 Publikacja: 27.07.2015 22:00

Tracąc rynek listów, państwowa Poczta Polska coraz mocniej angażuje się w inne segmenty rynku.

Tracąc rynek listów, państwowa Poczta Polska coraz mocniej angażuje się w inne segmenty rynku.

Foto: Fotorzepa/Filip Frydrykiewicz

Tracąc rynek listów, państwowa Poczta Polska coraz mocniej angażuje się w inne segmenty rynku. Właśnie pochwaliła się rekordem liczby obsługiwanych paczek. – W pierwszym półroczu odnotowaliśmy 20-proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług paczkowych i kurierskich. Dla porównania, dynamika całego rynku wyniosła tylko 7 proc. – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej. – Jednocześnie zwiększyliśmy wolumen usług kurierskich o ponad 50 proc., a usług dla e-commerce o 30 proc. W tym samym czasie rynek urósł odpowiednio o 7–8 i 15 proc. – mówi Wojtas.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Te dane zaskakują. Polacy wiedzą o zagrożeniu, ale je bagatelizują?
Biznes
Donald Trump odstraszył zagranicznych turystów. USA stracą przez to miliardy
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce