Każda z firm szykuje jednak własny projekt. Usługa Amazon Fresh ma ruszyć we wrześniu. Testy prowadzone będą w Londynie. Tak przynajmniej podają brytyjskie media (m.in. The Telegraph i The Times), choć amerykański koncern milczy na ten temat. Przygotowania do startu z nową usługą są podobno zaawansowane. Na tyle, że przecieki o niej spowodowały, iż ceny akcji Ocado (internetowy supermarket, który byłby konkurentem dla Amazona) na nowojorskiej giełdzie spadły w ciągu ostatniego miesiąca o ponad 16 proc.
Z kolei InPost szykuje się do wdrożenia takich rozwiązań na terenie Polski. I to jeszcze w tym roku.
– Zważając na rosnący udział sektora spożywczego w rynku e-commerce nie dziwi nas, że tak duży gracz, jakim jest Amazon, rozszerza usługi dedykowane tej branży na kolejne rynki. Automatyzacja dostaw produktów żywnościowych jest nieunikniona, jednak wymaga starannie opracowanej technologii oraz zaplecza logistycznego – mówi Rafał Brzoska.
Jak zaznacza, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia właściwych warunków przechowywania oraz krótki okres przydatności produktów, niezwykle istotne jest zachowanie wysokich standardów dostawy.
– InPost również prowadzi zaawansowane prace nad wdrożeniem rozwiązania dla branży spożywczej, a dzięki bogatemu doświadczeniu w zakresie e-commerce oraz rozbudowanej sieci paczkomatów, które gwarantują najwyższy poziom jakości dostawy i dostępność 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, jesteśmy w stanie dostosować naszą usługę do potrzeb najbardziej wymagających klientów – przekonuje.