WMF rozpoczyna też w październiku współpracę z największa w Indiach siecią kawiarni Coffee Day.
Jeszcze w tym roku koło miasta Bangalore powstanie fabryka, która będzie produkować ekspresy do kawy pod marką szwajcarskiej córki-spółki WMF - Schaerer. Zakład będzie produkować ponad tysiąc sztuk rocznie, głównie na indyjski rynek - powiedział prezes firmy Peter Feld, podkreślając, że maszyny będą dostosowane do warunków klimatycznych w Indiach. WMF będzie korzystał z sieci dystrybucji Coffee Day, która ma ponad 1500 lokali w 200 miastach. - Coffe Day to indyjski Starbucks- powiedział mediom rzecznik prasowy WMF Kai Hummel. Ekspresy z indyjskiej fabryki będą przeznaczone dla biur, kawiarni i restauracji.
Niemiecki koncern liczy, że nowy zakład produkcyjny zwiększy jego konkurencyjność w Azji, nie tylko na rynku indyjskim, ale także chińskim, gdzie ekspresy do kawy cieszą się coraz większym powodzeniem. W pierwszej połowie tego roku obroty WMF na chińskim rynku wzrosły o 6 proc. do 482,7 mln euro. Sama sprzedaż ekspresów wzrosła o 14 proc. do 192,2 mln euro.
W 2014 roku WMF z powodu problemów z płynnością wdrożył program oszczędnościowy, zlikwidował 400 stanowisk i po pozyskaniu nowych inwestorów postanowił wycofać się z frankfurckiej giełdy. Firma pozbyła się także niektórych marek. WMF ma fabryki w Szwajcarii, Czechach i Chinach.