Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszonych zostanie maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, a także potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będą spełniać warunki przetargowe.
GDDKiA będzie oceniać oferty według trzech kryteriów. Oprócz najważniejszego - ceny, pod uwagę brany będzie termin wykonania. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować zrealizowanie przedsięwzięcia w terminie krótszym niż maksymalny okres 37 miesięcy, ale nie krótszym niż 34 miesiące. Trzecim kryterium oceny jest okres gwarancji. Wnioski mogą być składane do 26 października. – Przewidujemy podpisanie umowy w grudniu 2016 roku – informuje olsztyński oddział GDDKiA
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj". Firmy, które wygrają przetargi, jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych maja wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla całego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r. Budowa zakończy się najwcześniej w II kwartale 2020 roku
Szacunkowy koszt budowy drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk wyniesie około 2,5 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany jednak dopiero po rozstrzygnięciu przetargów.