Małe i średnie firmy zawalczą o klientów

Większość przedsiębiorców z sektora MŚP jako główne zadanie na najbliższy rok wskazuje zdobycie nowych odbiorców.

Publikacja: 16.11.2015 21:00

Małe i średnie firmy zawalczą o klientów

Foto: Bloomberg

Co trzecia z mikro-, małych i średnich firm oczekuje w przyszłym roku poprawy swojej sytuacji – wynika z badania Diners Club, które we wrześniu br. objęło 500 menedżerów i właścicieli z sektora MŚP. Wielu z nich zamierza przyczynić się do tej poprawy poprzez działania na korzyść klientów.

Aż 61 proc. przedstawicieli MŚP zamierza w nadchodzącym roku skoncentrować się na zdobywaniu nowych kontrahentów. Najczęściej takie plany deklarują mikro- (71 proc.) i małe firmy. Te drugie częściej chcą się skupiać na staraniach o utrzymanie klientów, których już mają.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca