Polskie firmy szukają partnerów w Etiopii

Polska będzie rozwijać współpracę gospodarczą z Etiopią. O nowe kontrakty inwestycyjne będą starać się polskie firmy maszynowe, energetyczne i górnicze.

Publikacja: 20.11.2015 19:36

Polskie firmy szukają partnerów w Etiopii

Foto: AFP

Plany ekspansji na rynku etiopskim mają także polskie przedsiębiorstwa handlowe. W piątek 20 listopada w stolicy Etiopii Addis Abebie odbyło się spotkanie przedsiębiorców z obu krajów oraz forum Polska - Etiopia. Zorganizowała je w ramach misji gospodarczej do tego kraju Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ).

- Etiopia jest liderem regionalnym i jednym z głównych partnerów Polski w Afryce Wschodniej – podkreślił podczas spotkania wiceprezes PAIIZ Sławomir Krużmanowski. Obroty handlowe Polski z Etiopią wyniosły w 2014 roku 42 mln dolarów. Eksport towarów z Polski do Etiopii (głównie wyrobów przemysłu elektromaszynowego, chemicznego i metalurgicznego) sięgnął 36,3 mln dolarów, a według Agencji, w pierwszych czterech miesiącach 2015 roku sprzedaż polskich produktów na rynku etiopskim polski zwiększyła się czterokrotnie w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. Do głównych eksporterów polskich rozwijających swój biznes w Etiopii należą Apator Powogaz, Hamilton Sundstrand Poland i Ursus. Ten ostatni jest na rynku etiopskim wyjątkowo aktywny: spółka podpisała już dwa duże kontrakty z tym krajem. Zainwestowała w powstanie montowni i centrum serwisowego produkowanych przez siebie traktorów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem