Asus: Rośnie popularność hybryd

Najnowszy raport firmy analitycznej IDC wskazuje na wyraźne spadki w światowej sprzedaży tabletów.

Publikacja: 07.12.2015 12:36

Asus: Rośnie popularność hybryd

Foto: 123rf.com

Co ciekawe, towarzyszy mu wzrost popularności tzw. urządzeń hybrydowych, łączących cechy przenośnego komputera i tabletu. Takie sprzęty, nazywane też 2w1, mają – według analityków – wygenerować w przyszłym roku wzrost sprzedaży tej kategorii aż o 75 proc.

Szacuje się, że do końca 2015 r. na światowy rynek trafi łącznie 211,3 mln sztuk tabletów. To oznacza, że zapotrzebowanie na te urządzenia rok do roku skurczy się o 8,1 proc. Wyraźnie spada zainteresowanie konsumentów małymi przekątnymi, mieszczącymi się w przedziale 7-9 cali. W 2014 roku ich sprzedaż stanowiła 64,1 proc. rynku, podczas gdy w 2015 r. wartość ta spadła już do 57,7 proc. Nieznaczne wzrosty zaliczają tylko tablety w przedziale 9-13 oraz 13-16 cali (odpowiednio 6,1 i 0,4 proc.). Dlaczego tak się dzieje. Szymon Winciorek, business development manager w Asus Polska, tłumaczy, że spadek sprzedaży to efekt wyjątkowo długiego cyklu życia tabletów. – Rzadko je wymieniamy, a jeśli już ma to miejsce, jeszcze rzadziej wymieniamy je na kolejne tego typu urządzenie. Segment małych tabletów został skanibalizowany przez smartfony. W przypadku tabletów powyżej 10 cali, należy spodziewać się także szybkich spadków. O wiele lepiej sprawdzają się w tym przypadku urządzenia hybrydowe – wyjaśnia.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni