To znaczy, że helikopterowy biznes należący do włoskiej grupy lotniczo-zbrojeniowej nie podzielą losu także obecnego w Polsce (PZL Mielec) amerykańskiego Sikorskiego, którego pozbyły się w ramach restrukturyzacji United Technologies Corporation.
— Nie otrzymaliśmy żadnych ofert kupna na przejęcie zarejestrowanego w Wielkiej Brytanii segmentu helikopterów AgustaWestland — zapewnił Moretti w ostatni piątek, 11 grudnia podczas forum przemysłowego w Rzymie.
— A nawet, gdybyśmy otrzymali, to i tak nie zamierzamy pozbywać się helikopterowego biznesu — zapewniał prezes Finmeccanica.
Spekulacje o włoskich planach pozbycia się AgustaWestland pojawiały się od kilku tygodni w brytyjskim „The Sunday". Zdaniem magazynu Boeing bardzo chciał przejąć AW Helicopters kupując fabrykę w Yeovil, która budowała maszyny Apache na jego licencji i nadal serwisuje te maszyny. Jednakże jego oferta została odrzucona. Gdyby Włosi zdecydowali się na sprzedaż, Boeing mocno skonsolidowałby swój biznes śmigłowcowy. Zdaniem obserwatorów rynku amerykańska oferta przejęcie helikopterowej części Finmeccanica miałaby zakończyć spór między obydwoma firmami dotyczący wartego 2 mld funtów kontraktu na modernizację maszyn Apache. I to właśnie może chodzić Amerykanom.
—Nie ma takiego tematu — zapewnia Mauro Moretti. — Dla nas jest to jedna z podstawowych działalności. To sektor w którym mocno inwestujemy, także w Wielkiej Brytanii - zapewnia prezes Finmeccanica.