Podczas 22 dni roboczych grudnia (podobnie jak rok temu) sprzedano 183 726 samochodów, o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. W całym 2015 r. francuski rynek osiągnął poprawę o 6,8 proc. do 1 917 232, podczas gdy CCFA zakładała jeszcze na jesieni tylko 4-5 proc.

Dynamika sprzedaży w 2014 r. była wyraźnie mniejsza niż w reszcie Europy, natomiast w zakończonym właśnie roku nastąpiło wyraźne ożywienie, największe od 2009 r., gdy wzrost wyniósł 10 proc., ale wtedy obowiązywały jeszcze dopłaty za złomowanie. 2015 był więc pierwszym od 4 lat rokiem prawdziwej poprawy, bo w latach 2010-13 sprzedaż malała, a w 2014 doszło do stabilizacji (+0,3 proc.).

Grupa PSA (marki Peugeot, Citroen, DS) zwiększyła sprzedaż w grudniu o 7,7 proc. i w całym roku o 4,2 proc., Renault wraz z Dacią zanotował skok o 26,7 proc. i rocznie o 5,2 proc.

Grupa Volkswagena odczuła skutki skandalu z emisjami spalin, w grudniu zanotowała spadek o 15,2 proc., BMW stracił 8,8 proc. natomiast Mercedes (plus Smart) zyskał na atrakcyjności, poprawił sprzedaż aż o 35 proc.

CCFA nie przedstawiła prognozy dla 2016 r.; obserwatorium rynku motoryzacji Cetelem zakładało w grudniu wzrost sprzedaży o 3,5 proc.