Reklama

Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Wrocławska fabryka Volvo Buses zdobyła kolejne zamówienie na swoje najnowsze autobusy.

Publikacja: 11.03.2016 17:38

Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Foto: materiały prasowe

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. - Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur - powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Silnik autobusu pracuje cicho i bezemisyjnie dzięki energii odnawialnej na odcinku około siedmiu kilometrów. Akumulatory są ładowane w ciągu kilku minut na końcowych przystankach trasy, a także za każdym razem, gdy pojazd hamuje. Dodatkowe wyposażenie stanowi niewielki silnik diesla, który zwiększa zasięg i możliwości pojazdów. W porównaniu ze standardowymi autobusami wyposażonymi w silniki diesla, w elektrycznej hybrydzie całkowite zużycie energii jest o 60 procent niższe.

Przewoźnik z Namur zamówił kompletny system, co oznacza, że Volvo będzie odpowiedzialne w całości za serwisowanie pojazdów, konserwację akumulatorów oraz standardowych stacji ładujących za stałą opłatę miesięczną. - Systemy autobusów elektrycznych to kosztowo efektywne rozwiązanie dla miast chcących obniżyć poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Volvo i ABB posiadają całościową i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które dążą do wprowadzenia systemu zrównoważonego transportu - podkreślił Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Wrocławskie Volvo ma w swojej ofercie także nowy elektryczny 12-metrowy autobus Volvo 7900 Electric. Wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu. Można je także ładować poprzez źródła zasilania dostępne na przystankach końcowych. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi i jest niskopodłogowy.

Reklama
Reklama

Według globalnej firmy analitycznej Frost & Sullivan, hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej. W Polsce elektryczne autobusy produkuje także Solaris. Firma z Bolechowa pod Poznaniem dostarczyła już 10 pojazdów Urbino Electric do Warszawy, a w przyszłym roku zrealizuje zamówienie na 4 elektryczne autobusy dla Krakowa. Elektryczne Urbino testowane jest także w Jaworznie i Ostrołęce, a za granicą jeżdżą w Niemczech w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie oraz w szwedzkim Vasteras.

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. - Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur - powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama