Na spotkaniu w Brukseli z udziałem komisarz ds. konsumentów Very Jourovej członek zarządu VW Francisco Javier Garcia Sanz zobowiązał się poinformować do końca bieżącego roku konsumentów o modyfikacjach technicznych, jakich trzeba dokonać w autach z dieslami, aby dostosować je do europejskich norm emisji tlenków azotu — podał jeden z rzeczników Komisji. Niemiecka grupa zobowiązała się do naprawienia wszystkich pojazdów do jesieni 2017, a klientom dostarczyć dowody zgodności z przepisami — dodał rzecznik.
- VW zaczął dziś plan działania w skali UE, co jest istotnym krokiem ku sprawiedliwemu traktowaniu konsumentów — oświadczyła w komunikacie komisarz Jourova.
VW zaprzecza, by naruszył europejskie przepisy o prawach konsumentów i uważa, że nie musi wypłacać odszkodowań właścicielom oszukańczych pojazdów. W rok po ujawnieniu skandalu dokonał modyfikacji w niecałych 10 procentach z 8,5 mln pojazdów w Europie. Zapewnia jednak, że większość uda się dostosować przed końcem bieżącego roku, ale pewna liczba będziemy musiała poczekać dłużej.
reuters, p. r.