Opowiem ci o sobie

Na początku jest rewelacyjny pomysł, przełomowe odkrycie. I zaraz potem następuje koniec. Żeby bajka trwała dłużej, potrzebny jest narrator. Taki, który zaciekawi, zachęci innych do słuchania, wzbudzi emocje i pragnienia. Idealnie, jeśli to my zostaniemy narratorem. Wtedy mamy szansę sami napisać zakończenie.

Aktualizacja: 30.10.2016 15:41 Publikacja: 30.10.2016 14:58

Tekst ukazał się w lipcowym numerze Magazynu Sukces

– Upraszczając, to jest trochę tak jak z wybieraniem jabłek w warzywniaku: sięgamy po te najlepiej prezentujące się w skrzynce, prawda? Tak samo działa to w biznesie. Wybieramy osoby, które według naszych potrzeb prezentują się najlepiej wśród tych, które widać. Jeśli ktoś zlewa się z tłem, zwyczajnie nie zostanie zauważony – mówi Inga Kowalewska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Przekonuje, że umiejętność opowiadania o swoich osiągnięciach, wizjach czy produktach to sztuka. Dlatego wykucie na pamięć kilku szablonów czy przeczytanie prostych podręczników zwyczajnie nie wystarczy. – To mają być prawdziwe emocje, energia, bez której nawet najlepsze projekty możemy spalić. Potrzebna jest wiedza psychologiczna, szczypta aktorstwa i otwartość na przekraczanie granic samego siebie. Choć to właśnie jest największym wyzwaniem, nawet dla moich studentów. Zapominają, że prezentacja nie jest dla nich, tylko dla odbiorców.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne