– Dobre relacje budują odpowiedzialność zarządu wobec inwestorów, którzy zaufali spółce, angażując w zakup jej akcji swoje pieniądze – podkreśla Waldemar Markiewicz, szef Izby Domów Maklerskich, która jest współorganizatorem badania.
Jest ono przeprowadzane cyklicznie w I kwartale roku. Obejmuje dwie części: ankietę na stronie parkiet.com oraz taką przeprowadzoną wśród instytucji finansowych. Wyniki poznamy na początku marca.
W ubiegłorocznej edycji, podobnie jak w 2015 r., inwestorzy instytucjonalni postawili na LPP, a indywidualni na Tauron. Ci pierwsi ocenili średnio relacje inwestorskie spółek na 4,1 pkt, a drudzy zaledwie na 3 pkt.
– Można zaobserwować tendencję do pewnego faworyzowania inwestorów instytucjonalnych w stosunku do indywidualnych – mówi Maciej Skoczyński, adwokat z kancelarii Allen & Overy.
Ocenia, że przyczyny tego zjawiska są złożone: z jednej strony w naturalny sposób podmioty z większym zaangażowaniem kapitałowym przejawiają większe zainteresowanie inwestycjami, a z drugiej tzw. akcjonariat obywatelski niekiedy nawet mimo prób aktywizacji pozostaje bierny.