W-3PL Głuszec - ulepszona wersja Sokoła

Śmigłowiec W-3PL Głuszec to rezultat bliskiej współpracy PZL-Świdnik, polskich Sił Zbrojnych, polskiego przemysłu obronnego oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. To najnowsza i najnowocześniejsza wersja śmigłowca PZL Sokół, zmodernizowana do standardu wsparcia bojowego.

Aktualizacja: 28.01.2017 08:16 Publikacja: 27.01.2017 09:37

W-3PL Głuszec

Foto: nateriały prasowe

Maszyna wyposażona jest w nowoczesną awionikę zintegrowaną z komputerem misji, a także sprzęt i uzbrojenie (w znacznej części produkcji polskiej), które pozwala na wykonywanie wielu zadań na polu walki, tj. namierzanie sygnału rozbitka i jego ratowanie (CSAR), wsparcie pola walki, transport żołnierzy i ładunku, konwojowanie, obserwacja i wskazywanie celów, desant. 

Na śmigłowcu zainstalowano m.in. następujące systemy uzbrojenia: głowica celownicza zintegrowana z podkadłubowym karabinem maszynowym 12,7mm montowanym na ruchomej wieżyczce, dwulufowe zasobniki z działkiem kalibru 23mm, system rakiet standardu NATO 70mm, sterowane szyną MIL 1553 wyrzutniki flar i dipoli, zakłócacz rakiet naprowadzanych na podczerwień, celownik przeziernikowy HUD; zostało też zintegrowane dotychczasowe uzbrojenie rakietowe (kaliber 57 i 80 mm), pociski powietrze-powietrze i system bomb małogabarytowych.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?