– W konkursie może wziąć udział każdy przedsiębiorca, który oferuje klientom wysokiej jakości produkty lub usługi – zachęca Krzysztof Przybył, prezes fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która jest organizatorem wydarzenia.

Opowiada, że co roku laureatami zostają zarówno małe, rodzinne firmy, jak i największe polskie przedsiębiorstwa. – Kryteria oceny są tak skonstruowane, że każda firma ma szansę na zwycięstwo, bez względu na wielkość zatrudnienia, kapitał czy osiągane zyski. Warunek jest jeden: najwyższa jakość! To ona decyduje o przyznaniu nagrody – zapewnia Przybył.

W każdej edycji chodzi o wyróżnienie produktów i usług o najlepszych walorach jakościowych, technologicznych i użytkowych. – Teraz, gdy dla Polaków jakość zaczęła odgrywać najważniejszą rolę w procesie zakupowym, szczególnie ważne staje się odznaczanie tych naprawdę najwartościowszych produktów – tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor konkursu. Zauważa, że znak „Teraz Polska" umożliwia konsumentom szybką identyfikację najlepszych produktów w sklepach. – Dla ponad 70 proc. konsumentów nasze godło jest gwarancją najwyższej jakości, a ponad 80 proc. ankietowanych decyduje się na zakup produktów oznaczonych właśnie tym znakiem – relacjonuje Lipiński.

Potwierdzają to firmy. – Dziś możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z fundacją jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15 proc. udziału w światowej sprzedaży – mówi Janusz Komurkiewicz z zarządu Fakro.

Konkurs przeprowadzany jest w trzech kategoriach: dla produktów i usług, dla gmin oraz dla przedsięwzięć innowacyjnych. Patronem medialnym konkursu jest „Rzeczpospolita".