#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Kurek: Futurystycznych elektrycznych pojazdów będzie coraz więcej

Różnorodnych pojazdów elektrycznych będzie coraz więcej, będą bardziej specjalistyczne i futurystyczne, przeznaczone dla konkretnych grup klientów - mówi Mariusz Kurek, prezes 4CV, dystrybutora pojazdów elektrycznych transportu osobistego, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 22.10.2019 14:08

#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Kurek: Futurystycznych elektrycznych pojazdów będzie coraz więcej

Foto: tv.rp.pl

Gość zaznaczył, że rynek elektrycznych pojazdów transportu osobistego trzeba w Polsce podzielić na 2 segmenty.

- Rynek najmu jest zdominowany przez hulajnogi elektryczne i ich najem w dużych aglomeracjach. Drugi segment to pojazdy, które użytkownicy mogą zakupić. Tutaj mamy dużo szerszy wachlarz urządzeń. Są to deski elektryczne, hulajnogi, streetboardy, rowery elektryczne i szereg innych urządzeń - wyliczał Kurek.

Od paru lat ten rynek rośnie w bardzo szybkim tempie. - Ogólnoświatowy trend na elektromobilność jest podtrzymywany też w Polsce. Nie mamy jeszcze nasycenia rynku – ocenił gość.

Nie odstajemy jednak od innych państw i regionów. Oczywiście każde z państw ma w inny sposób rozwiniętą elektromobilność.

- Duże miasta mają przewagę, bo wypożyczalnie dają możliwość przetestowania sprzętu. W mniejszych miejscowościach moda na takie elektryczne jeździki jest troszeczkę zahamowana, ale się rozwija. To nasza przestrzeń do zagospodarowania w najbliższych latach - tłumaczył Kurek.

W zeszłym roku hitem były hoverboardy, w tym roku dołączyły do nich elektryczne hulajnogi. - Te pojazdy mają największe znaczenie wolumenowe i wartościowe. Tendencja jest taka, że takich różnorodnych pojazdów będzie coraz więcej, będą bardziej specjalistyczne i futurystyczne, przeznaczone dla konkretnych grup klientów – mówił gość.

Pogoda ma bardzo duży wpływ na sprzedaż, jak również użytkowanie pojazdów. Najwyższą sprzedaż jest wiosną i latem.

- Widzimy tendencję sprzedaży produktów też poza sezonem, kiedy są kupowane na prezenty, np. pod choinkę – zaznaczył gość.

- W zależności od segmentu wzrosty na tym rynku sięgają 50-100 proc. rok do roku – dodał.

Produkty dla dzieci zaczynają się od 500 zł, dla dorosłych od 1000 zł. - Granic górnych praktycznie nie ma, niektóre rowery kosztują kilkanaście tysięcy złotych - podał Kurek.

- Poziom cen z roku na rok lekko się obniża. Jest to związane z wolumenem zakupów i sprzedaży. Nie są to drastyczne obniżki cen – dodał.

Gość ocenił, że biznes jest na tyle przyszłościowy, że w ten segment zaczęły wchodzić firmy, które produkują motocykle i samochody. - Chodzi o marki jak Fiat czy Kawasaki. Coraz więcej rodzimych marek szuka szansy w tym segmencie. Zróżnicowanie jest coraz większe - stwierdził Kurek

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej