Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokaże produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relumino), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).
Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 r.
Oto jego najnowsze efekty:
Relumino
Aplikacja wykorzystuje okulary Samsung Gear VR, której zadaniem jest zapewnienie pomocy wizualnej osobom o bardzo wysokim stopniu upośledzenia wzroku. Umożliwia ona im na czytanie książek i oglądanie telewizji, zapewniając wysoki poziom wyrazistości i ostrości widzianego obrazu. Po sparowaniu z okularami Samsung Gear VR Relumino będzie działać jak aplikacja mobilna. Technologia umożliwia nawet ponowne mapowanie ślepych plamek, dzięki inteligentnemu przemieszczeniu obrazów. Do korygowania zniekształceń obrazu spowodowanych metamorfopsją, Relumino wykorzystuje tablicę z testem Amlsera.
Monitorless
Mobilne rozwiązanie z pogranicza technologii VR i AR, które pozwoli konsumentom na korzystanie z urządzeń takich jak smartfony czy komputery osobiste bez ekranu. Okulary Monitorless z pozoru wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne, tymczasem służą do wyświetlenia treści z innych urządzeń elektronicznych. Dzięki zastosowanym w nich szkłom elektrochromowym, można ich używać zarówno w rozwiązaniach AR iVR. Monitorless rozwiązuje problem niedostatku dostępnych dziś treści AR i VR, a także umożliwia granie na okularach w gry komputerowe o dużych wymaganiach sprzętowych.