Reklama

Dwutlenkiem węgla w zabudowy

Limity emisji dla samochodów ciężarowych mogą zagrozić funkcjonowaniu firm nadwoziowych.

Aktualizacja: 26.03.2017 12:32 Publikacja: 26.03.2017 10:49

Jak mierzyć emisję CO2 samochodów użytkowych, o bardzo różnych wielkościach, masach i oporze powietr

Jak mierzyć emisję CO2 samochodów użytkowych, o bardzo różnych wielkościach, masach i oporze powietrza?

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski

Rozzłoszczeni skandalem z dieslami unijni politycy i urzędnicy rozważają wprowadzenie limitów emisji dwutlenku węgla także producentom ciężarówek.

Politycy mówili o takich limitach od 2009 roku, ale niewiele z tego wynikało. Przemysł miał wątpliwości jak mierzyć emisję CO2 różnorodnych modeli użytkowych. Nie za bardzo też wiadomo, czemu te regulacje miałyby służyć. – W ostatnich pięciu latach emisje dwutlenku węgla ciężarówek zmalały o 8 proc. bez żadnych biurokratycznych nakazów – wskazuje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś. Wymusiła to wolna konkurencja, koszt paliwa jest obok pensji kierowcy największym wydatkiem przewoźników i dlatego wybierają oni przede wszystkim oszczędne modele.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama