Aluminiowa Alfa z technicznymi nowinkami

Pierwszy SUV Alfa Romeo nazywa się Stelvio, od najwyżej położonej we Włoszech przełęczy. Firma zrobiła SUV-a po swojemu, czyli w „sportowym sosie". - Stelvio jest po pierwsze Alfą Romeo, a po drugie SUV-em - podkreśla szef marki Reid Bigland. SUV wykorzystuje platformę Giorgio, której premiera miała miejsce dwa lata wcześniej w sedanie Giulia.

Aktualizacja: 08.04.2017 15:22 Publikacja: 08.04.2017 13:47

Foto: alfaromeo.pl

Oba modele mają jako techniczną podstawę tylny napęd, a Stelvio oferuje w mocniejszych wersjach napęd na cztery koła, oznaczony Q4.

Stelvio jest szerszy od Giulii: większy skok kół wymagał zastosowania dłuższych od sedana wahaczy z przodu i drążków reakcyjnych z tyłu. W rezultacie szerokość Stelvio wynosi 1,9 m, o 3 cm więcej od Giulii. Poszerzony rozstaw kół zapewnia wyższemu od sedana o 24 cm SUV-owi dobre prowadzenie na krętych drogach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Gospodarka USA pod wodzą Trumpa
Biznes
Nikt nie chce akcji Manufaktury. Ponad 1000 wierzycieli trafiło do syndyka
Biznes
Pragmatyczna transformacja. Gazowe aspiracje Orlenu
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Amerykanie bez TikToka. Apple i Google usuwają aplikację ze swoich sklepów
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego