Aluminiowa Alfa z technicznymi nowinkami

Pierwszy SUV Alfa Romeo nazywa się Stelvio, od najwyżej położonej we Włoszech przełęczy. Firma zrobiła SUV-a po swojemu, czyli w „sportowym sosie". - Stelvio jest po pierwsze Alfą Romeo, a po drugie SUV-em - podkreśla szef marki Reid Bigland. SUV wykorzystuje platformę Giorgio, której premiera miała miejsce dwa lata wcześniej w sedanie Giulia.

Aktualizacja: 08.04.2017 15:22 Publikacja: 08.04.2017 13:47

Foto: alfaromeo.pl

Oba modele mają jako techniczną podstawę tylny napęd, a Stelvio oferuje w mocniejszych wersjach napęd na cztery koła, oznaczony Q4.

Stelvio jest szerszy od Giulii: większy skok kół wymagał zastosowania dłuższych od sedana wahaczy z przodu i drążków reakcyjnych z tyłu. W rezultacie szerokość Stelvio wynosi 1,9 m, o 3 cm więcej od Giulii. Poszerzony rozstaw kół zapewnia wyższemu od sedana o 24 cm SUV-owi dobre prowadzenie na krętych drogach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Arbitraż online rusza na podbój Europy
Biznes
Azoty chcą wejść w produkcję nitrocelulozy do amunicji
Biznes
Po ostatnich awariach X Elon Musk obiecuje powrót do pracy w swoich firmach 24/7
Biznes
Czarnogórskie biznesy Olega Deripaski. Sankcje są, ale układy też
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki