Reklama

Zmierzch rynku tabletów

Tak jak szybko narodził się fenomen tabletów, tak szybko popularność tych mobilnych urządzeń gaśnie. Z najnowszych danych firmy analitycznej IDC wynika, że w I kw. 2017 r. dostawy tabletów na światowy rynek zmniejszyły się rok do roku o prawie 9 proc.

Publikacja: 05.05.2017 10:50

Zmierzch rynku tabletów

Foto: AFP

To już dziesiąty kwartał spadków z rzędu. Eksperci podkreślają, że po istnym boomie na tablety w latach 2010-2013 konsumenci stracili zapał zakupowy. Zainteresowani takimi sprzętami już wyposażyli się w elektroniczne tabliczki i nie są chętni do ich wymiany. Poza tym negatywnie na rynek tabletów wpływa znacząco większa popularność smartfonów.

W I kwartale tego roku do odbiorców na całym świecie trafiło w sumie 36,2 mln szt. tabletów – podaje IDC. Według Strategy Analytics największą popularnością cieszyły się te najtańsze, mało znanych marek. W sumie stanowiły one 27 proc. sprzedaży. Wśród uznanych brandów liderem pozostawał Apple z udziałem rynkowym na poziomie 21 proc. Popularność urządzeń mobilnych tej firmy skurczyła się jednak w pierwszych trzech miesiącach br. o 13 proc. Główny rywal – Samsung – stracił 6 proc. Co ciekawe, na spadającym rynku zyskiwał Huawei. Chiński koncern zwiększył sprzedaż tabletów o ponad jedną trzecią (37 proc.). Jego urządzenia wygryzły już dla siebie prawie 7 proc. rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama