Reklama

Zmierzch rynku tabletów

Tak jak szybko narodził się fenomen tabletów, tak szybko popularność tych mobilnych urządzeń gaśnie. Z najnowszych danych firmy analitycznej IDC wynika, że w I kw. 2017 r. dostawy tabletów na światowy rynek zmniejszyły się rok do roku o prawie 9 proc.

Publikacja: 05.05.2017 10:50

Zmierzch rynku tabletów

Foto: AFP

To już dziesiąty kwartał spadków z rzędu. Eksperci podkreślają, że po istnym boomie na tablety w latach 2010-2013 konsumenci stracili zapał zakupowy. Zainteresowani takimi sprzętami już wyposażyli się w elektroniczne tabliczki i nie są chętni do ich wymiany. Poza tym negatywnie na rynek tabletów wpływa znacząco większa popularność smartfonów.

W I kwartale tego roku do odbiorców na całym świecie trafiło w sumie 36,2 mln szt. tabletów – podaje IDC. Według Strategy Analytics największą popularnością cieszyły się te najtańsze, mało znanych marek. W sumie stanowiły one 27 proc. sprzedaży. Wśród uznanych brandów liderem pozostawał Apple z udziałem rynkowym na poziomie 21 proc. Popularność urządzeń mobilnych tej firmy skurczyła się jednak w pierwszych trzech miesiącach br. o 13 proc. Główny rywal – Samsung – stracił 6 proc. Co ciekawe, na spadającym rynku zyskiwał Huawei. Chiński koncern zwiększył sprzedaż tabletów o ponad jedną trzecią (37 proc.). Jego urządzenia wygryzły już dla siebie prawie 7 proc. rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Reklama
Reklama