Reklama
Rozwiń

Zmierzch rynku tabletów

Tak jak szybko narodził się fenomen tabletów, tak szybko popularność tych mobilnych urządzeń gaśnie. Z najnowszych danych firmy analitycznej IDC wynika, że w I kw. 2017 r. dostawy tabletów na światowy rynek zmniejszyły się rok do roku o prawie 9 proc.

Publikacja: 05.05.2017 10:50

Zmierzch rynku tabletów

Foto: AFP

To już dziesiąty kwartał spadków z rzędu. Eksperci podkreślają, że po istnym boomie na tablety w latach 2010-2013 konsumenci stracili zapał zakupowy. Zainteresowani takimi sprzętami już wyposażyli się w elektroniczne tabliczki i nie są chętni do ich wymiany. Poza tym negatywnie na rynek tabletów wpływa znacząco większa popularność smartfonów.

W I kwartale tego roku do odbiorców na całym świecie trafiło w sumie 36,2 mln szt. tabletów – podaje IDC. Według Strategy Analytics największą popularnością cieszyły się te najtańsze, mało znanych marek. W sumie stanowiły one 27 proc. sprzedaży. Wśród uznanych brandów liderem pozostawał Apple z udziałem rynkowym na poziomie 21 proc. Popularność urządzeń mobilnych tej firmy skurczyła się jednak w pierwszych trzech miesiącach br. o 13 proc. Główny rywal – Samsung – stracił 6 proc. Co ciekawe, na spadającym rynku zyskiwał Huawei. Chiński koncern zwiększył sprzedaż tabletów o ponad jedną trzecią (37 proc.). Jego urządzenia wygryzły już dla siebie prawie 7 proc. rynku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Norwegia wyrzuciła rosyjskich rybaków ze swoich wód. Stanowili zagrożenie
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań
Biznes
Kina podsumowują pierwsze półrocze. Nawet „Minecraft” nie pomógł