Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 05.05.2017 10:50 Publikacja: 05.05.2017 10:50
Foto: AFP
To już dziesiąty kwartał spadków z rzędu. Eksperci podkreślają, że po istnym boomie na tablety w latach 2010-2013 konsumenci stracili zapał zakupowy. Zainteresowani takimi sprzętami już wyposażyli się w elektroniczne tabliczki i nie są chętni do ich wymiany. Poza tym negatywnie na rynek tabletów wpływa znacząco większa popularność smartfonów.
W I kwartale tego roku do odbiorców na całym świecie trafiło w sumie 36,2 mln szt. tabletów – podaje IDC. Według Strategy Analytics największą popularnością cieszyły się te najtańsze, mało znanych marek. W sumie stanowiły one 27 proc. sprzedaży. Wśród uznanych brandów liderem pozostawał Apple z udziałem rynkowym na poziomie 21 proc. Popularność urządzeń mobilnych tej firmy skurczyła się jednak w pierwszych trzech miesiącach br. o 13 proc. Główny rywal – Samsung – stracił 6 proc. Co ciekawe, na spadającym rynku zyskiwał Huawei. Chiński koncern zwiększył sprzedaż tabletów o ponad jedną trzecią (37 proc.). Jego urządzenia wygryzły już dla siebie prawie 7 proc. rynku.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
PFR Ventures przeznacza aż 240 mln zł na innowacje – pieniądze trafią do trzech nowych funduszy VC. Na rynek tra...
Urząd zawiadujący telekomunikacją, pocztą, a za chwilę również internetem, nie ma od dziś prezesa. Ministerstwo...
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Do około 13 mln gospodarstw domowych w Polsce ma trafić broszura informująca, jak zachować się w razie zagrożeń,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas