W samym trzecim kwartale zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej Grupy PZU spadł do 879 mln zł ze 1,017 mld zł rok wcześniej. Zysk był przy tym wyższy od oczekiwań analityków. Zysk netto spadł o 14 proc. w ujęciu rocznym i wzrósł o 20 proc. w ujęciu kwartalnym. Po trzech kwartałach 2019 r. zysk netto Grupy PZU wyniósł 2,36 mld zł, gdy rok wcześniej był na poziomie 2,43 mld zł.
Składka przypisana brutto Grupy PZU w trzecim kwartale wyniosła 5,662 mld zł i była nieco wyższa od oczekiwań analityków. Odszkodowania netto sięgnęły 3,991 mld zł i również były nieco wyższe od oczekiwań rynku. Natomiast koszty operacyjne wyniosły 2,488 mld zł i były zgodne z oczekiwaniami rynkowymi.
– Wyniki za trzeci kwartał 2019 r. są dowodem znakomitej kondycji finansowej Grupy PZU i dynamicznego rozwoju w najważniejszych strategicznie obszarach. Osiągamy to, co założyliśmy i to mimo trudnego rynku, presji cenowej czy obciążeń regulacyjnych. Wysokość składki, którą zebraliśmy w ciągu trzech kwartałów tego roku, a która jest najwyższa w naszej historii, dowodzi zaufania ze strony klientów. Z kolei potwierdzeniem efektywności naszego działania jest poziom zwrotu na kapitale, który wyniósł 23,7 proc. – przekonywał prezes Surówka.
- Wynik netto Grupy dla jednostki dominującej po 9 miesiącach 2019 r. wyniósł 2,36 mld zł. - To wynik porównywalny do bardzo dobrego 2018 r. Osiągnęliśmy go pomimo zwiększonych obciążeń regulacyjnych takich jak dodatkowy odpis na BFG, rezerwy wynikające z wyroku TSUE dotyczącego potencjalnych zwrotów prowizji oraz mniej sprzyjających warunków pogodowych, które miały wpływ na wyższe wypłaty odszkodowań - mówił Tomasz Kulik, członek zarządu PZU SA.
Grupa PZU pochwaliła się też pozyskaniem dużej grupy klientów w pierwszym etapie programu pracowniczych planów kapitałowych. - Podpisaliśmy umowy o zarządzanie PPK z ponad 1000 największych pracodawców w Polsce. Firmy, które zdecydowały się na współpracę z PZU, zatrudniają łącznie ponad 500 tysięcy osób – mówił Roman Pałac, prezes PZU Życie. Wśród tych firm są PKN Orlen, Coca-Cola, Grupa Energa, PKP i PKP Intercity, Orbis, Polskie Radio, Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol, fabryka mebli Kler, Wittchen i Vistula.
Pytany o ewentualny zakup mBanku prezes Surówka powiedział: - Analizujemy. Ogłoszenie sprzedaży tak istotnego banku nie może być przez nas nieanalizowane. To samo dotyczy AXA Polska.