Reklama
Rozwiń
Reklama

Pirelli wraca na giełdę

Pierwotna oferta publiczna (IPO) Pirelli przewiduje sprzedanie na giełdzie 30-40 proc. akcji tej firmy oponiarskiej z Mediolanu

Aktualizacja: 06.08.2017 13:42 Publikacja: 06.08.2017 12:51

Pirelli wraca na giełdę

Foto: Bloomberg

Piąty na świecie producent opon zamierza wrócić na giełdę pod nowym kierownictwem. Wycofano go z giełdy w Mediolanie w 2015 r., na której był notowany od 1922 r., po złożeniu obowiązkowej oferty na resztę udziałów przez nośnik inwestycyjny kontrolowany przez China National Chemical Corp (ChemChina).

W najbliższych dniach Pirelli ma wystąpić do organu kontroli rynku Consob o zgodę na wejście na giełdę — podał jeden z informatorów. — Chodzi o uruchomienie IPO pod koniec września albo na początku października, więc czasu jest mało — dodał. Ostateczny termin będzie zależeć od uzyskania przez firmę wszystkich niezbędnych aprobat od władz ds. konkurencji.

Sama firma chciałaby zadebiutować 4 października — dodał ten informator potwierdzając termin podawany we włoskich mediach. Pirelli odmówiła skomentowania tego, wcześniej zapowiadała, że planuje debiut w IV kwartale. W kwietniu poinformowała, że ChemChina chce zmniejszyć swój udział do poniżej 50 proc. dla zapewnienia większego sukcesu IPO.

Państwową ChemChina ma 65 proc. w Marco Polo International Italy, jedynym udziałowcu Pirelli, 22,4 proc. należy do spółki holdingowej Camfin, której inwestorami są prezes Pirelli Marco Tronchetti Provera, UniCredit i Intesa Sanpaolo, a reszta do funduszu inwestycyjnego związanego z Rosneftem.

W ramach umowy z ChemChina, mniej dochodowy dział opon do ciężarówek i ciężkiego sprzętu Pirelli został włączony do chińskiej spółki giełdowej Aeolus, włoskiej firmie postała więc produkcja opon do samochodów osobnych, lekkich furgonetek i motocykli. W tej dziedzinie Pirelli skupiła się w ostatnich latach na oponach z górnej półki dla takich marek jak Mercedes, Audi i BMW

Reklama
Reklama

W I kwartale, gdy firma z Mediolanu zadebiutowała na rynku jako producent wyłącznie opon konsumenckich, osiągnęła zysk operacyjny EBITDA 270,3 mln euro i obroty 1,34 mld. Segment premium stanowił 67,8 proc. łącznej sprzedaży.

Biznes
Amerykanie już nie kupią najnowszych chińskich dronów. „Niedopuszczalne ryzyko”
Biznes
Droższa Wigilia, chińskie cła i przeludnione mieszkania w Polsce
Biznes
Spotykamy naukę z biznesem
Biznes
Europa, czyli spokojna przystań
Biznes
Co zadecyduje o losach świata w 2026 roku
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama