Aktualizacja: 03.09.2017 10:08 Publikacja: 03.09.2017 10:08
Foto: Bloomberg
Pismo powołując się na anonimowych informatorów związanych z Oplem i PSA dodało, że Opel traci ok. 4 mln euro każdego dnia roboczego. W I kwartale strata netto wynosiła 210 mln dolarów.
Prezes PSA Carlos Tavares powiedział w maju, że spodziewa się dalszych strat Opal w bieżącym roku. Filia GM traciła w ostatnich 16 latach częściowo dlatego, że musiała wydawać po miliardzie dolarów rocznie na prace badawczo-rozwojowe, aby jej pojazdy spełniały europejskie normy emisji spalin, zdecydowanie inne od norm w USA czy w Chinach.
W minionym roku przychody stu największych koncernów zbrojeniowych wzrosły do 632 miliardów dolarów – to o 4,2 proc. więcej niż w 2022 roku, kiedy Rosja napadła na Ukrainę. Połowę tej kwoty zarobiły wojskowe giganty z USA. Polska Grupa Zbrojeniowa awansowała o 11 pozycji.
Unibet, znana marka na rynku hazardowym, zamyka biznes nad Wisłą. Operator, który działał bez wymaganej licencji, czym mógł narazić polski Skarb Państwa na spore straty, poinformował o planach swoich użytkowników.
Wiceminister Paweł Bejda zapowiedział, że w tym roku wydatki Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych sięgną nieco ponad 60 proc. planu. To oznacza, że na obronność wydamy ok. 20 mld zł mniej niż planowano i będzie to mniej niż 4 proc. PKB.
To wyjątkowe wydarzenie gromadzi liderów biznesu, administracji, nauki i organizacji pozarządowych, którzy wspólnie dyskutują o kluczowych wyzwaniach i możliwościach dla polskiej gospodarki. Tematy przewodnie tegorocznej edycji to bezpieczeństwo, technologia, zrównoważony rozwój oraz społeczna odpowiedzialność.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Jest poniedziałek, 2 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.
Na zwiększenie popytu w grupie konsumentów rynek raczej nie ma co liczyć. Przyczyną są ceny samochodów elektrycznych, zdecydowanie wyższe niż w przypadku aut z napędem spalinowym.
Ciężkie pojazdy elektryczne w przyszłości staną się tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Są coraz bardziej dostępne i mogą zastąpić te spalinowe na większości tras.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
W ubiegłym tygodniu ceny LPG poszły w górę skokowo, aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia. Jeśli jeszcze pół roku temu autogaz na stacjach kosztował w granicach 2,75–2,80 zł, to teraz dobija 3,14 zł.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Popyt na naczepy zmalał o jedną trzecią, Wielton puka do banków o dodatkowe kapitały i wchodzi na nowe rynki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas