Reklama

Klienci ING szybciej zapłacą w internecie za zakupy w internecie

ING Bank Śląski wprowadza pierwszą bankową bramkę płatniczą w Polsce. To krok konieczny do uruchomienia płatności odroczonych Twisto.

Aktualizacja: 08.02.2018 16:12 Publikacja: 08.02.2018 16:01

Klienci ING szybciej zapłacą w internecie za zakupy w internecie

Foto: Fotolia

Internetowa bramka płatnicza ING Banku Śląskiego będzie się nazywać „imoje". Rozwiązanie dedykowane jest sklepom internetowym i ich klientom, którzy dzięki bramce mają szybko i wygodnie zrealizować płatność za zakupy.

Na czym polega ten system?

Bramka płatnicza to ostatni etap procesu zakupowego w sklepie internetowym. Za jej pośrednictwem klient wybiera najwygodniejszą dla siebie metodę płatności za złożone zamówienie dzięki której za jej pośrednictwem klient wybiera najwygodniejszą dla siebie metodę płatności za złożone zamówienie (np. szybki przelew, karta, BLIK). Obecnie głównymi dostawcami płatności ecommerce w Polsce są PayU, Przelewy24, DotPay oraz TPay. Bramka „imoje" będzie pierwszym rozwiązaniem oferowanym przez bank. Dla wszystkich kupujących usługa będzie bezpłatna.

Polsko-holenderski bank startuje już z piloteżem „imoje" na ograniczonej liczbie sklepów internetowych. Prowadzi rozmowy ze sklepami, które będą w nim uczestniczyć. Szerokie wdrożenie usługi, wraz ze startem płatności odroczonych Twisto, planowane jest w II kwartale.

Bramka płatnicza „imoje" jest bezpośrednio zintegrowana z rachunkiem bankowym w ING, dlatego jest on konieczny do rozpoczęcia współpracy.

Czemu ING uruchamia bramkę?

Wartość rynku e-Commerce w Polsce jest obecnie wyceniana na 36 mld zł i szacuje się, że do 2020 roku jego wartość wzrośnie dwukrotnie. Aż 14 mln Polaków dokonuje regularnych zakupów w internecie. Bank jest naturalną stroną transakcji pomiędzy klientem, a sklepem. ING Bank Śląski wyjaśnia, że właśnie dlatego zdecydował się na zagospodarowanie tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku i zbudowanie własnej bramki płatniczej – „imoje" będzie bezpośrednio zintegrowane ze sklepami internetowymi.

Reklama
Reklama

Bank argumentuje, że zarówno dla sklepów internetowych, jak i konsumentów ważne jest, że w procesie zakupowym będzie pośredniczyć wiarygodny partner, z wieloletnim doświadczeniem w dostarczaniu wysokiej jakości usług finansowych (bramka będzie dostępna dla wszystkich, niezależnie od tego czy są klientami ING). W drugim kwartale roku w ramach bramki imoje zostanie udostępniona również płatność odroczna Twisto - czyli metoda „kup teraz, zapłać później". Twisto oferuje szybką i bezpieczną płatność z krótkoterminowym finansowaniem w okresie 14 dni od dostarczenia towaru, bez dodatkowych opłat. Co ważne, sklep internetowy będzie otrzymywał od razu pełną kwotę zakupu. Sklepy online korzystające z bramki banku mają zwiększyć swój przychód poprzez wyższą konwersję sprzedaży oraz większą średnią wartość koszyka.

Banki
Bank Anglii obciął główną stopę do 4 procent
Banki
Pekao liczy na ożywienie akcji kredytowej. W pożyczkach gotówkowych padł rekord
Banki
Czy ulga podatkowa i OKI zachęcą Polaków do inwestowania na giełdzie
Banki
Alior pozytywnie zaskoczył rynek. Rośnie zysk i sprzedaż hipotek
Banki
Ile zagranicy w polskich bankach. Będą duże zmiany?
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama