Ranking przygotowała londyńska spółka analityczna Brand Finance, która specjalizuje się w tego typu wycenach. Według ich wyliczeń znak firmowy BoA jest wart 30.6 mld. dol. Drugie miejsce w zestawieniu zajął również amerykański bank Wells Fargo. Jego marka została wyceniona na 28.9 mld. dol. Trzecia lokata przypadła zeszłorocznemu liderowi zestawienia, czyli brytyjskiemu HSBC. Logo tego banku zostało wycenione na 27,6 mld. dol.
Wysoka pozycja amerykanów nie była zaskoczeniem dla twórców rankingu. – Amerykańskie banki zaczynają wracać na drogę wzrostów – powiedział na ogłoszeniu wyników David Haight, prezes Brand Finance. – Bank of America oraz Wells Fargo wypadły tak dobrze dzięki polityce poszerzania własnej działalności w oparciu o przejęcia innych firm. Ich wynik wsparła także wyższa prognozowana stopa wzrostu gospodarki USA. – dodał.
W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze po dwa banki z Europy, USA i Chin oraz jeden z Brazylii. Były to: Hiszpański Santander – miejsce czwarte. Wywodzący się z Nowego Jorku JP Morgan Chase, który zajął piątą lokatę. Kolejną pozycję zajął bank z Ameryki Południowej – Brazylijski Bradesco. Na siódmym miejscu znalazł się Londyński Barclays. Ostatnie 3 miejsca zajęły: Industrial & Commercial Bank of China, Citigroup oraz China Construction Bank.
Ranking najdroższych marek rynku bankowego powstaje od 1996 roku. Podawane przez Brand Finance wartości są szacunkową kwotą którą musiałby zapłacić inwestor, gdyby chciał kupić określoną markę.