Reklama

Pocztowy odracza planowaną emisję akcji

Bank Pocztowy zdecydował o odłożeniu planowanej emisji akcji i debiutu na giełdzie. Powodem są niesprzyjające warunki rynkowe

Publikacja: 30.09.2011 13:09

Pocztowy odracza planowaną emisję akcji

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski

W piątek, po konsultacji z doradcami oraz w porozumieniu z właścicielami, bank podjął decyzję o złożeniu do Komisji Nadzoru Finansowego wniosku o zawieszenie postępowania o zatwierdzenie prospektu emisyjnego.

Bank planował przeprowadzenie oferty w drugim półroczu 2011 r. i zakładał podwyższenie kapitału o 250 –350 mln zł.

Zarząd banku tłumaczy, że sytuacja makroekonomiczna w kraju i zagranicą oraz gwałtowne załamanie się koniunktury na rynkach kapitałowych zmniejszyły popyt na akcje oraz w istotny sposób obniżyły możliwy do osiągnięcia w ofertach publicznych poziom wycen.

–Nie rezygnujemy z naszych planów giełdowych, wraz z naszymi doradcami będziemy monitorować sytuację na rynkach kapitałowych i w przypadku pojawienia się sprzyjających okoliczności podejmiemy kolejne decyzje. W dalszym ciągu realizujemy i będziemy realizować założoną strategię –podkreśla Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego. Dodaje, że bank rozważa i realizuje alternatywne scenariusze pozyskania środków.

–W lipcu wyemitowaliśmy obligacje w kwocie 47 mln zł i otrzymaliśmy od głównego akcjonariusza Poczty Polskiej pożyczkę w wysokości 43 mln zł. Wystąpiliśmy do KNF o podporządkowanie tego długu ipo otrzymaniu zgody oraz wliczeniu tych środków do kapitałów własnych będą one na bezpiecznym poziomie i zapewnią finansowanie akcji kredytowej –tłumaczy prezes banku.

Reklama
Reklama

Akcjonariuszami Pocztowego są Poczta Polska, która ma75 proc. bez jednej akcji, i PKO BP, który ma pozostałe walory.

Wynik netto Banku Pocztowego w pierwszym półroczu wyniósł 8,8 mln zł, a wskaźnik zwrotu na kapitale ROE wzrósł z5 proc. na koniec ubiegłego roku do 5,9 proc. na koniec czerwca.

Liczba klientów indywidualnych w pierwszym półroczu wzrosła o 105 tys. i na koniec czerwca było ich 915 tys., wliczając w to 176 tys. mikrofirm.

–W ostatnich miesiącach akwizycja nowych klientów przyspieszyła i w najbliższych dniach przekroczona zostanie liczba1 mln klientów – dodaje Tomasz Bogus. Strategia banku zakłada, że nakoniec2013 roku ma ich być1,5 mln.

Rośnie sprzedaż kredytów hipotecznych. Obecnie miesięcznie bank udziela takich pożyczek na kwotę około100 mln zł, podczas gdy na początku roku średnio było to ok. 50 mln zł miesięcznie. Bank otwiera kolejne mikro oddziały na terenie urzędów pocztowych; jest ich obecnie 70, a miesięcznie przybywa około dziesięciu. Docelowo ma ich być 300. Pocztowy ma także 55 placówek własnych.

Banki
18 172 971 903 836 rubli - tyle żąda od Belgów Bank Rosji
Banki
Donald Trump zawęził wybór kandydatów na szefa Fedu. I stawia jeden warunek
Banki
BNP Paribas chce mieć milion nowych klientów. I obiecuje podwojenie dywidendy
Banki
Perspektywy bankowości prywatnej w Polsce. AI lepiej dopasuje usługi?
Banki
Romana Kłysz-Rakowska, Santander: Banki liczą na więcej milionerów i sukcesji
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama