Prace nad wprowadzeniem Blika w Nest Banku już trwają, rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych (odbywają się tzw. testy family&friends). Blik pojawi się w aplikacji mobilnej Nest Banku najpóźniej do końca trzeciego kwartału. Klienci Nest Banku będą mogli płacić tym systemem w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.

Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Udostępnia go już 14 banków, możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Nest Bank jest jednym z ostatnich dużych instytucji, która wdraża ten system. Nie mają go jeszcze m.in. Idea Bank czy Bank Poczotwy czy Krakowski Bank Spółdzielczy. Jednak i te instytucje mają niebawem dołączyć do systemu.

Według użytkowników bankowości mobilnej, Blik błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 34,7 mln transakcji kartami w internecie, przy 57,5 mln transakcji Blikiem. Polski system bije rekordy popularności, do czego przyczyniła się pandemia. W I kwartale tego roku Polacy skorzystali z aplikacji blisko 78 milionów razy, z czego 57,5 miliona stanowiły transakcje w Internecie.

Nest Bank, należący do brytyjskiego funduszu AnaCap, jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwił zakładanie konta przez wideo rozmowę z konsultantem. Obecnie skupia się na dostarczaniu usług ułatwiających klientom prowadzenie biznesu online – między innymi narzędzi do obsługi faktur czy zakładania i prowadzenia sklepu internetowego.