- Liczę, że w zostanie ona ogłoszona w najbliższym czasie. W skali sektora powinna się ona przełożyć na 4-5-proc. wzrost sprzedaży pożyczek i kredytów w sektorze detalicznym – mówi Sławomir Sikora, prezes banku. W segmencie detalicznym bank mocniej postawi na klientów affluent (o dochodach powyżej średniej krajowej), wzrost wolumenu pożyczek gotówkowych oraz sprzedaż kart kredytowych. Zapytany o ogłoszoną przez BRE Bank wysoką sprzedaż kart z programem Miles & More (z którym Citi współpracuje od dłuższego czasu), prezes odpowiedział: - Z tego co mi wiadomo sprzedaż odbywa się głównie wewnętrznie w banku, jego pracownikom. Nie widzimy odpływu naszych klientów korzystających z tej karty.

Bank ma też ambitne plany w segmencie korporacyjnym: w 2013 roku Citi Handlowy planuje zdobyć około 700 nowych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz poprawić sprzedaż kredytów korporacyjnych (na koniec 2012 r. wzrost o 14 proc. r/r).

W tym roku bank zapowiedział utrzymanie wskaźnika ROA (zwrot na aktywach) na poziomie 1,5 proc., a kosztów do dochodów około 50 proc. Bank planuje wypłatę dywidendy zgodnej z wytycznymi KNF (do 75 proc. zysku), decyzja w tej sprawie będzie ogłoszona w połowie marca. Bank nie planuje w tym roku dalszych zwolnień, w ramach planu restrukturyzacji ogłoszonego w 2012 roku z pracą pożegnało się około 11 proc. załogi, czyli 526 osób. Zamknięto również 59 placówek banku.

Na połowę roku zaplanowane jest wprowadzenie nowego systemu IT, który będzie pozwalał na konsolidację rachunków prowadzonych w ramach Citi Handlowego w różnych krajach. Potencjał rynku prezes oszacował na kilkadziesiąt tysięcy osób.