Royal Bank of Scotland zapłaci gigantyczna karę za awarię systemu IT, która uniemożliwiła milionom klientów banku dokonywanie płatności i przelewów.
Royal Bank of Scotland musi zapłacić 70 mln euro kary za skutki potężnej awarii swojego systemu komputerowego, do której doszło dwa lata temu.
Brytyjski nadzór finansowy zarzucił kierownictwu banku, że nie sprawował należytej kontroli nad systemem, który na dodatek okazał się słaby technicznie. Brakiem nadzoru RBS naraził swoich klientów na ryzyka związane ze źle działającą siecią internetową, której wady sam bank długo nie był w stanie wykryć i naprawić.
Na skutek awarii, która dotknęła miliony klientów RBS, wiele osób nie mogło dokonać płatności lub otrzymać wynagrodzeń. Bank musiał już tego tytułu wypłacić 175 mln funtów (218 mln euro) odszkodowań - tak klientom, jak i własnym pracownikom, którzy zostali zmuszeni do pracy po godzinach.
Kolejna awaria systemu internetowego RBS zdarzyła się w grudniu zeszłego roku. Miliony klientów zostało odciętych od dostępu do swoich pieniędzy w grudniu - w czasie szczytu zakupów przedświątecznych.